stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۳ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 4 October , 2024
  • کد خبر : 165388
  • 19 شهریور 1399 - 13:21
4

واردات بی رویه کاغذ معضل جدی برای صنایع چوب و کاغذ

واردات بی رویه کاغذ معضل جدی برای صنایع چوب و کاغذ

ایسنا/مازندران مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ استان مازندران گفت: واردات بی رویه کاغذ آسیب جدی به صنایع چوب و کاغذ زده است زیرا از مالیات ارزش افزوده معاف بوده و این در حالیست که صنایع چوب وکاغذ مجاب به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است.

قلم | qalamna.ir :

مصطفی سعیدی در جلسه‌ هم اندیشی با خبرنگاران که در چوب وکاغذ مازندران برگزار شد با اشاره به اینکه عدم اجرای درست حفاظت جنگل از جمله چالش‌های صنایع چوب و کاغذ است، اظهارکرد: عدم برداشت چوب شکسته جنگلی و تامین چوب از جنگل موجب شده  در تهیه مواد اولیه اصلی کارخانه دچار مشکل باشیم. 

وی با تاکید بر اینکه واردات بی رویه کاغذ آسیب جدی به صنایع چوب و کاغذ زده است، افزود: واردات کاغذ از مالیات ارزش افزوده معاف بوده و این در حالیست که صنایع چوب وکاغذ مجاب به  پرداخت  مالیات بر ارزش افزوده است.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ استان مازندران با بیان اینکه هرچند بحث‌زراعت چوب نیز انجام شده اما پاسخگوی نیاز شرکت نیست، ادامه داد: عدم اجرای تعهدات سازمان جنگل‌ها و پرداخت بدهی انها به ما بار بزرگی از تامین نقدینگی را مرتفع می کند.

سعیدی گفت: با وجود مصوبه ستاد تسهیل استانداری مبنی بر برداشت چوب شکسته از جنگل، هنوز این مصوبه اجرایی نشده است، با واگذاری می‌توان مواد اولیه کارخانه را تأمین کرد و در ساماندهی جنگل تأثیرگذار بود.

وی افزود: به طور میانگین بیش از ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این کارخانه تبادلات مالی و تجاری و یا اشتغال دارند.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ استان مازندران عدم کارشناسی مناسب و درست در حوزه‌های تصمیم گیری و تصمیم سازی صنایع چوب و کاغذ را از دیگر مسائل و مشکلات عنوان کرد و گفت: چوب و کاغذ، سال‌ها شرکت ورشکسته محسوب می شده و جز ماده ۱۴۱ قرار گرفته و نمی تواند از خدمات بانکی استفاده کند، اما بعد از سال‌ها توانستیم از ماده ۱۴۱ خارج شویم و با این خروج بار اضافی مجموعه و موانع تولید را برطرف کنیم.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران از واردات کاغذ خبرداد و گفت: مقرر بود ۱۰۰ میلیون یورو ارز نیمایی به صادرات چوب بدهند اما این امر محقق نشد.

سعیدی با اشاره به وضعیت فعلی کارخانه چوب‌وکاغذ و جریانات واگذاری به بخش خصوصی گفت: فروش کارخانه از طریق مزایده از دستور کار خارج شده و سهام کارخانه وارد بورس شده است تا از این طریق کارخانه به حیات خود ادامه دهد و خاطرات بد صنایع از جمله نساجی در مازندران تکرار نشود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.