stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۰ خرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 9 June , 2024
  • کد خبر : 166636
  • 23 شهریور 1399 - 15:56
2
عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

عدم اجرا بسیاری از قوانین تصویب شده

عدم اجرا بسیاری از قوانین تصویب شده
قلم/اصفهان_عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:طرح دو فوریتی نمایندگان مجلس برای دسترسی دانش‌آموزان نیازمند به تبلت و گوشی هوشمند باید خیلی زودتر ارائه می‌شد.
قلم | qalamna.ir :

سید محمدجواد ابطحی، در خصوص طرح دو فوریتی نمایندگان مجلس برای دسترسی دانش‌آموزان نیازمند به تبلت و گوشی هوشمند جهت آموزش در فضای مجازی، اظهار کرد: این طرح که نمایندگان قصد دارند آن را ارائه کنند طرح بسیار خوبی است، خانواده کارگری که ۴ دانش‌آموز دارد چگونه برای فرزندان خود ۴ گوشی هوشمند تهیه کند؟ تورم سبب افزایش لجام‌گسیخته قیمت تلفن همراه شده است و طرح دو فوریتی نمایندگان به عدالت نزدیک است.

وی افزود: منتهی باید دید بار مالی این طرح را چگونه می‌خواهند پیش‌بینی کنند، چراکه با توجه به کسری بودجه‌ای که دولت دارد باید نمایندگان راهی پیدا کنند تا طرح مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی نباشد. بنابراین در خصوص طرح دسترسی دانش آموزان به تبلت و گوشی هوشمند نمایندگان باید با دولت مذاکره کنند تا دولت با آن موافقت و به مجلس لایحه دهد.

این عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت از منابعی که در اختیار دارد می‌تواند ردیف بودجه‌ای برای این طرح در نظر گیرد. برای مثال نهاد ریاست جمهوری دارای بودجه مشخصی است که یک ردیف از بودجه این نهاد به منظور کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی است؛ یا از محل دریافت مالیات‌ها بودجه مورد نیاز طرح را تأمین کنند.

ابطحی گفت: معتقدم تأمین مالی طرح از طریق مالیات دخانیات عملی است و می‌توان از محل فروش سیگار اعتبار مورد نیاز طرح را تأمین کرد و طبق بودجه مصوب باید بخشی از این مالیات‌ها به آموزش و پرورش اختصاص یابد. اگر کاری را رئیس سازمان برنامه و بودجه بخواهد انجام دهد، انجام می‌دهد و امیدواریم دولت با این طرح نمایندگان مجلس موافقت کند، چراکه در این وضعیت اقتصادی بسیاری از دانش آموزان از آموزش مناسب محروم می‌شوند.

وی افزود: البته بسیاری از قوانینی که به تصویب رسیده اجرا نشده و معطل مانده است. بنابراین اگر طرح به تصویب نهایی برسد برای اجرای آن باید نظارت کافی داشته باشند، چراکه نوشتن یک قانون فقط روی کاغذ راه به جایی نمی‌برد. این طرح فوریت دارد و نمایندگان باید با قید دو فوریت به مجلس ارائه کنند چون هم اکنون یک هفته از آغاز سال تحصیلی می‌گذرد.

این عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح دو فوریتی نمایندگان مجلس برای دسترسی دانش‌آموزان نیازمند به تبلت و گوشی هوشمند باید خیلی زودتر ارائه می‌شد، گفت: از مجلس یازدهم گله داریم چون امیدوار هستیم نمایندگان با توجه به وجهه انقلابی که دارند و جوان هم هستند اشتباهات مجالس قبل را تکرار نکنند و دچار حواشی نشوند. نمایندگان علاوه بر تعامل با دولت باید قوانین را طوری تصویب کنند که به نفع طبقات ضعیف جامعه باشد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.