stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 167983
  • 27 شهریور 1399 - 14:14
0
مربی اسبق تیم ملی جوانان:

نویدکیا سپاهانی جدید را به نمایش می گذارد

نویدکیا سپاهانی جدید را به نمایش می گذارد
قلم/ اصفهان_مربی اسبق تیم ملی جوانان گفت: برنامه‌ریزی نویدکیا به شکلی است که مطمئن هستم سپاهانی جدید را به نمایش می گذارد و در این بازی نشان داد که به چه سبک بازی علاقه‌مند است.
قلم | qalamna.ir :

محمد یاوری، در خصوص دیدار رفت سپاهان برابر النصر، اظهارکرد: برنامه‌ریزی نویدکیا به شکلی است که مطمئن هستم سپاهانی جدید را به نمایش می گذارد و در این بازی نشان داد که به چه سبک بازی علاقه‌مند است. سپاهان علاقه‌مند بازی بر روی زمین و بازی در عمق بود. 

وی ادامه داد: سپاهان از ارسال‌های زود هنگام دست برداشته بود و در اینجا تضاد تاکتیکی پیش می‌آمد؛ چراکه کی‌روش استنلی در این تاکتیک جایی نداشت. شاید بهتر بود الغسانی از ابتدا در وسط بازی می‌کرد و سمت راست رضا میرزایی در ترکیب حضور داشت، تا کی‌روش در نیمه دوم و زمان خستگی دفاع حریف به میدان بیاید.

مربی اسبق تیم ملی جوانان با اشاره به تصمیم خوب بازی گرفتن بازیکنان نیمکت نشین فصل گذشته در این بازی، گفت: در این کار، کادرفنی می‌توانست اولویت گذاری کند. بهتر بود محمد کریمی از ابتدا در ترکیب قرار می‌گرفت و نیمه دوم محسن مسلمان به میدان می‌آمد. عملکرد کریمی می‌توانست بیشتر کمک کند، زیرا مسلمان هنوز از دوران اوج خود فاصله دارد.

یاوری با اشاره به بازی محسن مسلمان، تصریح کرد: علت آماده نبودن محسن را نمی‌دانم. ویژگی محسن ارسال پاس‌های عمقی است، اما در بازی مقابل النصر شاید ۹۰ درصد پاس‌های او در عرض و برای حفظ توپ بود. او نشان داد، می‌خواهد درگیر باشد. 

وی درباره بازی برگشت این دو تیم در روز جمعه و توصیه او به کادرفنی، گفت: با توجه به بازی عبدالرزاق حمدالله کاپیتان تیم النصر و استفاده او از عمق دفاع سپاهان، کادرفنی بهتر است از سه دفاع مرکزی استفاده کند و نژادمهدی را نیز در کنار پورقاز و ولسیانی قرار دهد. باتوجه به دوری هشت ماهه پورقاز نباید او را در این بازی گناهکار دانست.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: پورقاز اکنون از آمادگی کامل برخوردار نیست و نمی‌تواند در دو نقش پوشش و درگیر با بازیکن قرار بگیرد. اما اگر در بازی بعدی با توجه به فاصله زیاد پورقاز و ولسیانی یک دفاع پوششی اضافه کنیم، عمق را بستیم و از امید نورافکن و دانیال در کناره‌ها استفاده بهتری برای نفود خواهیم کرد تا یک سیستم ۳-۴-۳ شاداب داشته باشیم.

وی افزود: در بازی رفت مقابل النصر به دنبال استفاده از ضد حمله بودیم؛ اما اگر دقت کرده باشید زمانی که سپاهان پرس انجام می‌داد به تیم حریف ترس وارد می‌شد و توپ را به ما واگذار می‌کرد. اعتقاد من همیشه پرس تیم‌های حوزه خلیج فارس است، چراکه از سرعت کمی برخوردار هستند و نمی‌توانند از ضدحملات استفاده کنند. فکر می‌کنم با این کار تیم حریف با توجه به اینکه انتظار چنین کاری را نخواهد داشت، غافلگیر می‌شود. 

یاوری با بیان اینکه باشگاه سپاهان نیاز به یک کمیته فنی برای کمک به محرم و کادرفنی دارد، اظهار کرد: سپاهان نیازمند افرادی صادق، علاقه‌مند و کاربلد است. سپاهان دوران کوتاهی از کمیته‌فنی برخوردار بود و اکنون تشکیل دوباره یک کمیته فنی بسیار می‌تواند کمک کند.

وی با اشاره به کادرفنی فعلی تیم سپاهان و عملکرد کادرفنی در بازی اول مرحله گروهی که به سبک جدید برگزار شد، گفت: این بازی برای کادرفنی تیم کمی سنگین بود، چراکه هیچ‌کدام به غیر از قاسم زاغی نژاد تجربه حضور در آسیا را ندارد.
 وی ادامه داد: تجارب آسیایی محرم به عنوان بازیکن بوده است و اکنون در قامت سرمربی باید از تجارب زاغی‌نژاد که از روی نیمکت سال‌ها در کنار تیم بوده است، بسیار استفاده کند. ارزش دیگر افراد کادر را کم نمی‌کنم و فقط بحثم تجربه آسیایی قاسم زاغی‌نژاد است که اکنون می‌تواند کمک بیشتری کند. 

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.