stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
  • کد خبر : 173694
  • 15 مهر 1399 - 12:21
0
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

تا یک ماه آینده آزمایشگاه دوم pcr نیز در کاشان فعال می‌شود

تا یک ماه آینده آزمایشگاه دوم pcr نیز در کاشان فعال می‌شود
قلم/اصفهان_ تا یک ماه آینده آزمایشگاه دوم pcr نیز در کاشان فعال می‌شود، یادآور شد: با راه اندازی این آزمایشگاه جواب نمونه‌های ارسالی با سرعت و در مدت زمان کمتری آماده می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

سیدعلیرضا مروجی با اشاره به اینکه از مجموع ۸۸ بیمار کرونایی بدحال که در کاشان تحت پلاسما درمانی قرار گرفته‌اند ۸۴ بیمار بهبود یافته‌اند، اظهار داشت: این نشان می‌دهد که حدود ۹۵ درصد بیماران تحت درمان این روش بهبود یافته‌اند.

وی با بیان اینکه پلاسما درمانی و دیگر روش‌های درمانی برای بیماران کرونایی نسبی و مکمل دیگر روش‌های درمان است، ابراز داشت: تاکنون برای بیماری کرونا هیچ دارو و واکسن یا روش درمان قطعی کشف نشده است و استفاده از این روش‌های درمانی با توجه به سابقه در درمان بیماری‌های ویروسی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه کاشان یکی از مراکز قدرتمند کشور در زمینه پلاسما درمانی است، تصریح کرد: در زمینه روش «هموپرفیوژن» نیز که یکی دیگر از روش‌های مکمل درمان بیماران کرونایی است تاکنون ۳۸ بیمار به این روش در کاشان بهبود یافته‌اند.

 

وی همچنین با اشاره به نمونه‌های آزمایشی pcr در کاشان بیان داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و به همت خیرین منطقه کاشان آزمایشگاه تشخیص کرونایا همان pcr در بیمارستان شهید بهشتی کاشان ایجاد شد که تاکنون از جمع تمام آزمایشات گرفته شده ۳۱ درصد مثبت و ۶۴ درصد آزمایشات هم از نظر کرونا منفی بوده است.

مروجی با بیان اینکه تا یک ماه آینده آزمایشگاه دوم pcr نیز در کاشان فعال می‌شود، یادآور شد: با راه اندازی این آزمایشگاه جواب نمونه‌های ارسالی با سرعت و در مدت زمان کمتری آماده می‌شود.

وی همچنین از اضافه شدن دو دستگاه سی تی اسکن جدید در منطقه کاشان برای تشخیص بیماری‌ها به خصوص بیماری کرونا خبر داد و افزود: این دو دستگاه در بیمارستان نقوی کاشان و امام حسن آران و بیدگل در حال ارائه خدمات هستند.

اقدامات لازم برای راه اندازی یک دستگاه سی تی اسکن دیگر در بیمارستان شهید بهشتی کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان همچنین از انجام اقدامات لازم برای راه اندازی یک دستگاه سی تی اسکن دیگر در بیمارستان شهید بهشتی کاشان خبر داد و گفت: قرار است تا چند ماه آینده در بیمارستان ثامن آران و بیدگل نیز دستگاه سی تی اسکن دیگری نصب و برای ارائه خدمت به شهروندان منطقه کاشان راه اندازی شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.