stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
  • کد خبر : 173900
  • 16 مهر 1399 - 8:35
0

لندینگ شاخص بورس در خان آخر

لندینگ شاخص بورس در خان آخر

ایسنا/خراسان جنوبی عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: آنچه که اکنون در بازار بورس اتفاق افتاده مواردی است که آرام آرام ما را به خان آخر ریزش نزدیک می‌کند و باید منتظر یک صعود معقولانه در شاخص باشیم و افرادی که در سهام ارزنده صبر کردند مزد صبر خود را دریافت خواهند کرد.

قلم | qalamna.ir :

مجتبی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شرایط بازار بورس، اظهار کرد: از اواسط مردادماه ریزش سنگین در بورس شدید شد و این امر در ۲۸ سال گذشته بی سابقه بود.

این معامله گر بازار بورس بیان کرد: بعضا اقداماتی ناجوانمردانه از سوی شرکت‌های حقوقی به صورت هماهنگ انجام شد و قوانین خلق الساعه و عرضه آبشاری سهام عدالت و موارد متعدد دیگری اتفاق افتاد تا شاخص از سقف ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد به محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نزول پیدا کرد و این یک ریزش تاریخی در بورس بود.

وی تصریح کرد: آنچه که اکنون اتفاق افتاده مواردی است که آرام آرام ما را به خان آخر ریزش نزدیک می‌کند و باید منتظر یک صعود معقولانه در شاخص باشیم و افرادی که در سهام ارزنده صبر کردند مزد صبر خود را دریافت خواهند کرد.

ابراهیمی ادامه داد: در این چند روز اخیر مشاهده کردیم که با بازگشت لیدرهای قدیمی بازار که با خالی شدن آن‌ها در زمان فروششان بازار ریزش کرد، تحرکاتی در بقیه گروه‌ها نیز شکل گرفت و ورود پول اشخاص حقیقی به میزان قابل توجه در بازار بورس را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه شاخص هم وزن که نشانگر کلیت بازار و مخصوصا شرکت‌های کوچک و متوسط است، تحرک خوبی داشت که این نشان می‌دهد که جمیع سرمایه‌گذاران حقیقی بازار، پول به سهم‌ها تزریق کرده و مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

 این معامله گر بازار بورس با اشاره به خبرهای مثبت در گروه‌های دارویی، سیمانی، غذایی و ساختمانی، اظهار کرد: این تحرکات به بقیه گروه‌ها نیز تعمیم داده شد و تقریبا شاهد یک بازار یک دست مثبتی هستیم.

ابراهیمی ادامه داد: به دلیل اینکه نوسانات بازار همچنان ادامه دارد تا زمانی که محدوده اصلاح زمانی به انتها یعنی شاخص یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحد برسد و پس از آن رشد منطقی آغاز خواهد شد، امیدواریم در این مدت باقیمانده حمایت دستوری شکل نگیرد چرا که سهام شرکت‌های بورسی در وضعیت فعلی در پایین‌ترین سطح خود قرار دارند، بسیار مفت هستند و جذاب برای هر گونه خرید.

وی با بیان اینکه تجربه ثابت کرده که حمایت‌ها و ریزی‌های دستوری همواره آفت بورس بوده است، افزود: جهش تولید با ورود سرمایه‌های خرد به بازار بورس اتفاق می‌افتد.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: فعال شدن عملیات بازرگردانی شرکت‌ها نیز از جمله عواملی بود که باعث شد شرکت‌های بازارگردانی با خریدهای خود به نوعی سیگنال به بازار بدهند که سهام شرکت‌ها در کف قیمتی قرار دارند.

ابراهیمی یادآور شد: اکنون باتوجه به بسیاری از اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال و اخبار بنیادی که در بازار وجود دارد ۹۰ درصد راه اصلاح را طی کردیم و سهامداران واقعی مزد صبوری خود را به زودی خواهند گرفت.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.