stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024
  • کد خبر : 174039
  • 16 مهر 1399 - 12:00
4
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان:

آغاز گام سوم کمک‌های مومنانه در کاشان همزمان با اربعین

آغاز گام سوم کمک‌های مومنانه در کاشان همزمان با اربعین
قلم/اصفهان_ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان از برگزاری گام سوم رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه در این شهرستان همزمان با اربعین حسینی خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ کریم اکبری، با اشاره به اینکه بخش نخست کمک‌ها در دهه ولایت و بخش دوم در دهه اول محرم انجام شده است، افزود: اکنون در مرحله سوم رزمایش قرار داریم که از روز اربعین آغاز می‌شود و تا پایان ماه صفر و ایام شهادت امام حسن (ع) و پیامبر مکرم اسلام (ص) ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال از نهضت جهانی پیاده‌روی عظیم اربعین محروم هستیم، در راستای گرامی‌داشت این سوگواری بزرگ و مناسبت عزیز درصدد برآمدیم که در ۲ عرصه مهم این روز را گرامی بداریم و فیضی را که از آن محروم شدیم، به نوعی جبران کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان اضافه کرد: اقدام‌هایی بر این اساس در جبهه فرهنگی و خدمت‌رسانی مد نظر است که اجرایی خواهد شد و از جمله به مدت سه شب برنامه‌های متعدد و متنوع رسانه‌ای از سوی مجموعه شهرستان به ویژه پایگاه‌های بسیج و قرارگاه‌های جهادی به اجرا درمی‌آید.

وی ادامه داد: فضاسازی، فعالیت‌های مختلف در فضای مجازی، راه‌اندازی حسینیه‌های سیار در سطح شهرستان از سوی حوزه‌های مقاومت بسیج با استفاده از وسایل نقلیه و برنامه عزاداری منجمله پخش زیارت اربعین در کنار راه‌اندازی پویش‌هایی با شعار «الحسین سفینه النجات» همزمان با سایر نقاط کشور در دستور کار خواهد بود.

اکبری اظهار داشت: همچنین با همکاری مجموعه‌های مختلف و حمایت خیران محترم در این ۱۰ روز قرارگاه‌های جهادی نزدیک به ۲ هزار بسته مواد غذایی و سایر هیات‌ها و موکب‌ها هم سه هزار بسته غذایی، هر یک با ارزش نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال شامل هفت قلم کالای اساسی توزیع خواهند کرد.

وی گفت: روز اربعین حسینی نیز نزدیک به ۱۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان و محرومان توزیع خواهد شد تا در گام سوم در خدمت ولی‌نعمتان خود در سطح شهرستان کاشان باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان همچنین بیان کرد: موسسه ثقلین نیز برنامه‌ای در قالب کمک مومنانه برای مردم محروم منطقه غیزانیه خوزستان به تعداد عمودهای پیاده‌روی اربعین خواهند داشت که در قالب سبد کالا تهیه و برای نیازمندان آن منطقه ارسال می‌شود.

وی از همه مردم و خیران خواست تا این برنامه را هم یاری کنند تا این سفره نعمت الهی از شهرستان کاشان در نقاط مختلف کشور نیز گسترده شود.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشورها منجمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

بر این اساس رزمایش مواسات (همدلی و کمک مومنانه) در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و دستور دولت، با توجه به لزوم استمرار همدلی و مشارکت همه جانبه مردم و دستگاه‌های اجرایی برای کاهش بخشی از اثرهای مخرب شیوع ویروس کرونا و افزایش تاب‌آوری جامعه با امدادرسانی معیشتی و کمک به نیازمندان در نقاط مختلف کشور از جمله کاشان اجرایی شد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.