stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 31 July , 2024
  • کد خبر : 175584
  • 22 مهر 1399 - 13:19
1
دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نواجوان خبرداد؛

نمایش ۱۰۷ فیلم طی ۶ روز

نمایش ۱۰۷ فیلم طی ۶ روز
قلم/اصفهان_وی افزود: در سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان ۱۰۷ عنوان فیلم در پلتفرم‌های متعدد به مدت ۶ روز به نمایش درخواهد آمد و دو فیلم «خداحافظ سینما» و «شماره ۲۹» برای روشندلان و افراد ناشنوا آماده سازی شده است.
قلم | qalamna.ir :

علیرضا تابش، ظهر سه شنبه در نشست خبری سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به درگذشت تعدادی از هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر اظهار داشت: سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در شرایطی برگزار می‌شود که جهان درگیر بحران کرونا است.

وی افزود: وظیفه جامعه فرهنگی در این شرایط التیام بخش روزهای غم انگیز کرونایی در طیف سنی کودک و نوجوان است تا هنرمندان رسالت ارتقای روانی و اندیشه‌ای در جامعه را فراهم سازند.

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شعار امسال را «هر خانه یک سینما؛ هر کودک یک داور» اعلام کرد و افزود: برگزاری جشنواره سی و سوم به صورت آنلاین تصمیم دشواری بود که در نهایت با تقویت زیرساخت‌های لازم و در پلتفرم‌های مختلف با همفکری تهیه کنندگان آثار کودک و نوجوان، اصحاب رسانه و منتقدان فراهم شد.

وی با بیان سناریو برگزاری سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان گفت: از روز شنبه ۲۷ مهرماه تا دوم آبان ماه به مدت ۶ روز داوران کودک و نوجوان، منتقدان، اهالی رسانه می‌توانند از حساب کاربری خود فیلم‌ها را به صورت رایگان تماشا کند.

تابش با اشاره به اینکه داوران کودک و نوجوان جشنواره از شنبه با مراجعه به پلتفرم‌ها پس از تماشای فیلم نظر خود را در بخش داوری ثبت می‌کنند، افزود: برگزاری کارگاه جشنواره برای ثبت‌نام کنندگان در دو بخش ملی و بین‌المللی به صورت رایگان خواهد بود.

پخش همه برنامه‌های جشنواره سی و سوم به صورت مجازی

وی بیان داشت: برنامه‌های جنبی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شامل شب‌های اصفهان، نشست خبری با صاحبان آثار و نکوداشت دو چهره شاخص سینمایی هم از طریق پلتفرم‌های تیوا به صورت زنده برگزار می‌شود.

وی افزود: افتتاحیه و اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان هم به صورت زنده به نمایش درخواهد آمد.

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نواجوان با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه ویدئویی با هدف بازاریابی و معرفی آثار به نمایش درآمده گفت: این کتابخانه هم از طریق پلتفرم هاشور برای خرید فیلم به دو صورت قابل دسترسی است.

وی با اشاره به اینکه از روز شنبه، ۲۶ مهرماه نام کاربری و رمز عبور برای بهره‌برداران این دوره از جشنواره تصریح کرد: امسال چهارمین دوره المپیاد فیلم سازی نوجوانان هم از ۲۸ مهرماه طی چهار روز از طریق پلتفرم ادوبی کانکت و مرکز نوآوری صبا در تهران برگزار می‌شود و نوجوانان راه یافته به این جشنواره زیر نظر اساتید کارگاه‌هایی را آموزش می‌بینند.

وی افزود: در سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان ۱۰۷ عنوان فیلم در پلتفرم‌های متعدد به مدت ۶ روز به نمایش درخواهد آمد و دو فیلم «خداحافظ سینما» و «شماره ۲۹» برای روشندلان و افراد ناشنوا آماده سازی شده است.

تابش با تاکید بر اینکه جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان جشنواره‌ای معتبر و مهمی است، اظهار داشت: از سال گذشته دبیرخانه دائمی این جشنواره با همکاری شهرداری کلانشهر اصفهان در شهر تاریخی اصفهان بنا گذاشته شده است و در تفاهم نامه‌ای شهر اصفهان به عنوان محل دائمی برگزاری این جشنواره به ثبت رسید.

وی افزود: موزه و مرکز اسناد جشنواره که شامل افتخارات و یادگاری‌های این جشنواره است در اصفهان برپا خواهد شد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.