stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۳ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 4 October , 2024
  • کد خبر : 177666
  • 28 مهر 1399 - 10:19
3

مشکلات به شرطی که عزمی برای حل آنان وجود داشته باشد، قابل حل‌اند

مشکلات به شرطی که عزمی برای حل آنان وجود داشته باشد، قابل حل‌اند

ایسنا/خراسان رضوی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت در کشور ما، سهم زیادی دارد و بیشتر مشکلات کشور ناشی از سوءمدیریت هاست.

قلم | qalamna.ir :

محسن زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه من معتقدم مسائل و مشکلات کشور ما قابل حل شدن هستند، اما متاسفانه در بسیاری از موقعیت‌ها، عزمی برای حل این مشکلات وجود ندارد، اظهار کرد: بانک مرکزی اعلام کرده حدود پنج میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای ورود کالاهای اساسی تامین کرده که ما با این مخالفیم . چراکه نرخ این ارز با نرخ ارز بازار بسیار متفاوت است و با همین ارز می‌توان کسری بودجه را جبران کرد، ضمن اینکه هیچ نظارتی هم بر افراد گیرنده ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام نمی‌شود و ما شاهد افزایش شدید قیمت‌ها هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: برخی مواقع علت ناراحتی نمایندگان از دولت نیز همین مسئله است و اینکه وزرا وقتی هم که در مجلس حضور پیدا می‌کنند، مطلب جدیدی را به مجلس ارائه نمی‌دهند.

ضعف مدیریتی سهم بیشتری نسبت به تحریم‌ها در ایجاد مشکلات کشور دارد

زنگنه با بیان اینکه ساختار اقتصادی کشور ما ایراد دارد، خاطرنشان کرد: مدیریت در کشور ما، سهم زیادی دارد و بیشتر مشکلات کشور ناشی از سوءمدیریت هاست. مثلا در رابطه با کسری بودجه ، دولت راه افزایش پایه پولی را انتخاب کرده که ساده ترین راه و در عین حال بسیار هم اشتباه است، در حالی که در تمام دنیا برای تامین کسری بودجه راه‌های زیادی وجود دارد، یا مثلا درصد بسیار کمی از نقدینگی حاصل از بورس وارد تولید می‌شود و نتیجه طبیعی آن افزایش شاخص بورس، افزایش قیمت طلا و مسکن است .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در تمام دنیا بر بازارهای آزاد نظارت وجود دارد، گفت: در کشور ما نرخ ارز توسط بازار آزاد تعیین می‌شود و دولت هم هیچ نظارتی بر این موضوع ندارد، کالاهایی که با نرخ ارز ۴۲۰۰ وارد می‌شوند ، با تورم بیشتری هم روبرو هستند .

جایگاه مجلس باید احیا شود

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد : متاسفانه اقدامات مجلس دهم باعث تنزل شدید جایگاه مجلس شد و بخشی از قوانین ما در شورای سران قوا تصویب می‌شد، ما مشکلی با این شورا نداریم، اما این مسئله نباید باعث حذف نقش نظارتی مجلس شود .

زنگنه تاکید کرد: اگر از مجلس انتظار انجام کار می‌رود، لازم است که به جایگاه خود بازگردد، یعنی حوزه‌هایی که از مجلس خارج شد، را ما دوباره به مجلس برگردانیم، نظارت مجلس باید مقتدرانه انجام شود چراکه در غیر این صورت مجلس آسیب می‌بیند .

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.