stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 31 July , 2024
  • کد خبر : 178184
  • 29 مهر 1399 - 10:20
3
رئیس مرکز بهداشت شهرضا:

اصناف متخلف بدون هیچ اخطاری پلمب می‌شوند

اصناف متخلف بدون هیچ اخطاری پلمب می‌شوند
قلم/اصفهان_ رئیس مرکز بهداشت شهرضا با بیان اینکه برخورد با اصنافی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر قرار نمی‌دهند، به شدت ادامه دارد خاطرنشان کرد: اگر اصناف رعایت پروتکل‌های ابلاغی را مد نظر نداشته باشند بدون هیچ گونه اخطار قبلی نسبت به پلمب واحد صنفی اقدام می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

رئیس مرکز بهداشت شهرضا با اشاره به وضعیت کرونا در شهرستان شهرضا اظهار داشت: به لحاظ شدت شیوع ویروس کرونا در سطح استان اصفهان شاهد ایجاد بیمارستان‌های صحرایی هستیم که این موضوع حاکی از لزوم رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی از سوی اقشار مختلف مردم است.

فرزانه کمایی با بیان اینکه شهرضا دارای ۶ تخت آی سی یو است که یک تخت جدید نیز به منظور درمان بیماران افزوده شده است افزود: به منظور ایجاد هر تخت در بخش حاد تنفسی اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان نیاز است که این تخت نیز به همین منظور راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته تعداد ۳۴۷ مورد بستری مشکوک به کرونا در شهرستان ثبت شده است، تصریح کرد: این  آمار نسبت به گذشته بیش از دو برابر رشد داشته و در هفته گذشته به شکل میانگین روزانه تعداد ۲ الی ۳ فوتی در شهرضا به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرضا با بیان اینکه برخی از شهروندان مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های اصفهان بستری شده‌اند، گفت: این افراد جزو جامعه و آمار شهرستان شهرضا محاسبه نمی‌شود و البته در حوزه بیماران کرونایی شاهد اختلالات ۲۳ درصدی بیماری‌های افسردگی و اضطراب بوده‌ایم.

وی با انتقاد شدید از برگزاری مراسم‌های شلوغ بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرضا در هفته گذشته گفت: برخی کانال‌ها و پایگاه‌های خبری نسبت به تبلیغ مراسم‌ های مذهبی و سمنوپزان اقدام کرده‌اند که این اقدام مورد تایید شبکه بهداشت نیست.

بیشترین آمار مرگ ناشی از کرونا مربوط به قشر سالمندان است

کمایی با تاکید بر اینکه سامانه ۴۰۳۰ آماده پاسخگویی به مردم در حوزه بیماری کرونا است، بیان کرد: سالمندان حدود ۱۱ درصد از جمعیت شهرضا را تشکیل می‌دهند و این در حالی است که بیشترین آمار مرگ ناشی از کرونا مربوط به همین قشر است و در همین مدت میزان مرگ سالمندان به حدود ۱.۵ برابر افزایش یافته و از سویی ۶۷درصد از بیماران مشکوک به کرونا از قشر سالمند بوده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت شهرضا با بیان اینکه برخورد با اصنافی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر قرار نمی‌دهند، به شدت ادامه دارد خاطرنشان کرد: اگر اصناف رعایت پروتکل‌های ابلاغی را مد نظر نداشته باشند بدون هیچ گونه اخطار قبلی نسبت به پلمب واحد صنفی اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول هفته‌های گذشته تعداد قابل توجهی مسافرت به شهرضا از نقاط مختلف کشور به ثبت رسیده که این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات بزرگ شود عنوان کرد: از آنجایی که سه هفته سخت در پیش است از عموم مردم انتظار می‌رود با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی از افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.