stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
  • کد خبر : 183628
  • 10 آبان 1399 - 17:34
1
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:

افزایش سطح آگاهی مردم باعث کاهش دعاوی حقوقی و کیفری می‌شود/ ساماندهی ۵ هزار دفتر مشاور املاک کرمانشاه با هدف کاهش پرونده‌های کیفری

افزایش سطح آگاهی مردم باعث کاهش دعاوی حقوقی و کیفری می‌شود/ ساماندهی ۵ هزار دفتر مشاور املاک کرمانشاه با هدف کاهش پرونده‌های کیفری
کرمانشاه/قلم: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از ساماندهی ۵ هزار دفتر مشاور املاک کرمانشاه با هدف کاهش پرونده‌های کیفری خبر داد و گفت: در این قرارداد‌های الکترونیکی هولوگرام دار یک حقوقدان قرارداد را امضا و متعهد به دادن مشاوره حقوقی به طرفین می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

قلم از کرمانشاه، دکتر توسلی زاده اظهار داشت: ۵ هزار دفتر مشاور املاک سطح استان کرمانشاه با توجه به اینکه ۹۰ درصد روابط حقوقی مردم در این مشاورین املاک تنظیم می‌شوند، در طول یکسال گذشته ساماندهی شده اند.

وی با اشاره به اینکه در این ساماندهی، قرارداد‌ها الکترونیکی و دارای مهر هولوگرام هستند افزود: در قرارداد‌ها شرط داوری تعیین شده است و در تمام قرارداد‌ها یک نفر حقوقدان نیز ذیل قرارداد را امضاء و متعهد به دادن مشاوره حقوقی به طرفین است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: با اجرای این طرح به علت اینکه قرارداد الکترونیکی با مهر هولوگرام و با استعلام مالکیت فروشنده و با مشاوره حقوقی تنظیم می‌شود، موجبات کاهش شدید پرونده ورودی در بخش کیفری و حقوقی می‌گردد.

توسلی زاده در پایان از برنامه ریزی برای تعیین تکلیف و حل اختلاف فک پلاک اتومبیل توسط راهور بدون نیاز به طرح دعوی که سالانه ۱۰۰۰ پرونده را کاهش می‌دهد خبر داد و گفت: بدیهی است هر چه سطح آگاهی‌ها و اطلاعات حقوقی مردم بالا باشد، به همان میزان امکان ایجاد اختلافات و طرح دعاوی حقوقی و کیفری کمتر است؛ لذا با استفاده از فضای رسانه‌ای و ظرفیت رسانه ملی سعی شده است که سطح آگاهی‌های حقوقی مردم ارتقاء یابد.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.