stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 186098
  • 15 آبان 1399 - 17:59
0
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان

افزایش چشمگیر قبول شدگان رشته های پرطرفدار دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان هرمزگان

افزایش چشمگیر قبول شدگان رشته های پرطرفدار دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان هرمزگان
هرمزگان/قلم _مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان از قبولی 75 دانش آموز در رشته های پزشکی و پیراپزشکی و بیش از 70 دانش آموز در رشته های مهندسی بهترین دانشگاههای کشور خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

موسی دادی زاده سرخائی با اشاره به قبولی دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان استان هرمزگان در کنکور ٩٩ اظهار داشت: جمع آوری آمار رسمی قبولی های کنکور نیاز به زمان دارد اما طبق آمار به دست رسیده تا کنون بیش از ۲۰۰ نفر از ۳۵۰ دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس استعدادهای درخشان در رشته های پر طرفدار قبول شده اند.
وی افزود: در کنکور سال ۹۸ تعداد ۱۵۳نفر از۳۳۵ دانش آموز پایه دوازدهم مدارس تیزهوشان وارد دانشگاه شده بودند که در سال جاری این آمار با افزایش چشمگیری به بیش از ۲۰۰ دانش آموز رسیده است.
دادی زاده با اشاره به قبولی ۴۳ دانش آموز مدارس تیزهوشان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کنکور سال گذشته تصریح کرد: در کنکور سال ۹۹ با افزایش ۱۲ نفر، تعداد قبول شدگان مدارس تیزهوشان استان هرمزگان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به ۵۵ نفر افزایش یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: در رشته های مهندسی برق، مکانیک، کامپیوتر، معماری وشهرسازی بیش از۷۰ نفر از دانش آموزان مدارس تیزهوشان استان در بهترین دانشگاههای کشور نیز پذیرفته شده اند و تعداد ۲۰ دانش آموز نیز در رشته های پیراپزشکی وارد دانشگاه شده اند.
دادی زاده افزود: قبولی ۵ نفر در رشته دامپزشکی، بیش از ۱۳ نفر در دانشگاه فرهنگیان و همچنین قبولی ۳۳ نفر در رشته های پر طرفدار همچون حقوق ، روانشناسی، تغذیه و سایر رشته ها را در این مدارس داشته ایم.
انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.