stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
  • کد خبر : 189468
  • 22 آبان 1399 - 8:26
2
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد خبر داد:

۳۰۰ هکتار قرق و آغاز بذرکاری ۸۰ هکتاری گیاهان دارویی

۳۰۰ هکتار قرق و آغاز بذرکاری ۸۰ هکتاری گیاهان دارویی
قلم/ همدان- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از 300 هکتار قرق و آغاز بذرکاری 80 هکتاری گیاهان دارویی در مراتع روستای ترخین‌آباد شهرستان اسدآباد خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

قلم و به نقل از پایگاه اطلاع‎رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، بهزاد شاهمرادی اظهار کرد: در بذرکاری گیاهان دارویی مراتع روستای ترخین‎آباد بذرکاری ۸۰ هکتار گیاه دارویی گلرنگ در برنامه قرار دارد که در این راستا پیمانکار طرح کار خود را آغاز کرده است.

وی همچنین افزود: بذرپاشی گیاهان مرتعی به میزان ۱۵۰ هکتار در روستای حبشی از دیگر برنامه‌های منابع طبیعی شهرستان بوده است که پیمانکار طرح مشخص شده و به‎زودی برنامه خود را در این راستا آغاز خواهد کرد.

شاهمرادی با بیان اینکه منابع ‌طبیعی اسدآباد در راستای اهداف و سیاست‌های کلی سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری کل کشور با تأکید بر چهار محور اساسی حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری انجام وظیفه می‌کند، گفت: امسال ۳۰۰ هکتار قرق بیولوژیک مراتع در داخل شهرستان در مناطق شیلاندر، کمک سفلی، شهراب و گردنه توسط منابع طبیعی انجام گرفت که با توجه به بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری و سال بارانی جاری و تراکم بالای پوشش گیاهی این مراتع، برای جلوگیری از هرگونه آتش‌سوزی در اواخر خردادماه امسال برای تعلیف و چرای دام عشایر آزادسازی شد.

وی خاطرنشان کرد: قرق مراتع یکی از سهل‌ترین و مؤثرترین روش‌های احیا و اصلاح مراتع به‎شمار می‌آید که با هدف تقویت پوشش گیاهی‏، تولید بذر، حفاظت خاک، حمایت و نگهداری از دیگر پروژه‌های احیا و اصلاح، مطالعه و بررسی پوشش گیاهی صورت می‌گیرد.

شاهمرادی در ادامه خاطرنشان کرد: شهرستان اسدآباد با وسعت یک‌هزار و ۱۹۵ کیلومتر مربع دارای ۵۹ هزار هکتار اراضی ملی بوده که از این میزان ۵۳ هزار و ۸۱۹ هکتار به‎صورت مرتع است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد در رابطه با توسعه زراعت چوب در سطح شهرستان براساس سند راهبری یادآور شد: در اسفندماه سال گذشته ۶۰ هزار اصله نهال صنوبر بین مردم و کشاورزان توسط منابع طبیعی در همین راستا برای کشت الگویی توزیع شد که این برنامه قطعاً در اسفندماه سال جاری نیز انجام خواهد گرفت.

 

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.