stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024
  • کد خبر : 209990
  • 01 دی 1399 - 12:02
0

یلدا هم گلی به سر گلفروش های اراکی نزد

یلدا هم گلی به سر گلفروش های اراکی نزد

ایسنا/مرکزی رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وتره‌بار اراک گفت: خرید گل در یلدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش بسیار زیادی داشته و قیمت برخی انواع گل نیز در نزدیکی یلدا به طور میانگین دو برابر شده‌ است.

قلم | qalamna.ir :

محمدعلی محمدی در گفت‌وگو با اظهار کرد: به سبب شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته تاکنون، بازار فروش گل‌فروش‌ها کساد شد و این در حالی است که پیش از این اتفاق، مردم برای تمامی مراسم اعم از عزاداری، عروسی، ملاقات بیمار … گل خریداری می‌کردند، اما با اعمال محدودیت های ملاقات و برگزاری مراسم، از خرید گل هم خبری نشد.

وی افزود: شب یلدا نیز فروش زیادی صورت نگرفت، تنها شاید تعداد اندکی گل شاخه‌ای به فروش رسید. گل فروش‌ها همانند سایر صنوف از جمله آرایشگران در این ایام متحمل ضرر شدند، مخصوصا گل فروش‌هایی که گل طبیعی می فروشند چرا که این نوع گل پس از گذشت چند روز از بین خواهد رفت. در یک هفته گذشته نیز که تعطیلی یک هفته ای اعمال شده بود اعتراض گل فروش ها را به مسئولان مربوطه اطلاع دادیم، اما متاسفانه گل را جزو اقلام ضروری ندانستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وتره‌بار اضافه کرد: گل فروش ها با گلخانه‌های محلات و تهران قرارداد منعقد می‌کنند که طبق این قرارداد در زمان‌های مشخص گل برای آنها ارسال می‌شود و در صورتی که این گل را قبول نکنند، دیگر برای آنها گل ارسال نخواهد شد.

محمدی با بیان اینکه ۸۰ درصد گل فروش ها در شهر اراک دارای مکان استیجاری هستند، گفت: از مجموع ۱۰۰ گل فروش در سطح شهر در این مدت یکساله ۲۰ گل فروش درخواست ابطال مجوز یا جمع آوری داشته‌اند که این اتفاق خوشایندی در این صنف نیست.

وی با بیان اینکه گل از محلات و تهران ارسال می‌شود گفت: با توجه به اینکه برخی از انواع گل از جمله گل‌های شاخه‌ای در محلات موجود نیست یا اینکه در برخی اقلام قیمت محلات نسبت به تهران گران‌تر است در نتیجه گل فروش ها گاهی مجبور به خرید گل از بازار گل تهران هستند. خرید گل شاخه‌ای بیشتر از تهران صورت می‌گیرد، همچنین خرید لوازم جانبی گل از جمله خاک گل و اسفنج و … نیز از بازار گل تهران انجام می‌شود که این اقلام نیز افزایش قیمت داشته اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وتره‌بار افزود: در آستانه شب یلدا قیمت گل رز هلندی افزایش زیادی داشته به طوری که از شاخه‌ای ۵ هزارتومان به شاخه‌ای ۱۲ هزارتومان رسیده است، اما گل رز معمولی با توجه به دوام کم، افزایش قیمت زیادی نداشته است.

محمدی در خصوص تسهیلات کرونایی ویژه گل فروش ها گفت: تاکنون تسهیلات و حمایتی برای این صنف اعلام نشده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.