stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024
  • کد خبر : 211413
  • 03 دی 1399 - 15:00
6
فرماندار شاهین‌شهر و میمه خبر داد؛

مشکل پساب شاهین شهر مانند سیل خوزستان باعث بروز خسارت سنگین به شهر می شود

مشکل پساب شاهین شهر مانند سیل خوزستان باعث بروز خسارت سنگین به شهر می شود
قلم/اصفهان_ فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به اینکه مشکل پساب شاهین شهر مانند سیل خوزستان باعث بروز خسارت سنگین به شهر می شود، گفت: موضوع پساب در 6 ماهه اول سال وضعیت مطلوبی دارد اما در 6 ماهه دوم سال شاهد بروز مشکلات زیادی در شهر می باشیم.
قلم | qalamna.ir :

جلسه رسیدگی به مشکلات پساب فاضلاب شاهین‌شهر و فرونشست بلوار طالقانی، پیش از ظهر امروز چهارشنبه سوم دی ماه با حضور اسفندیار تاجمیری، فرماندار شاهین شهر و باقری، بخشدار شهرستان شاهین شهر و میمه همچنین منصور شیشه فروش، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان علی پارسا مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه و جمعی از مسئولین و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری شاهین شهر برگزار شد.

مدیران ارشد کشوری باید نگاه ملی به زاینده رود داشته باشند

در ابتدای این جلسه منصور شیشه فروش، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه هر دستگاه مسئول رسیدگی و نظارت به یکی از بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله و آتش سوزی است، اظهارکرد: از زمان شیوع کرونا در ایران وزرات بهداشت و درمان و علوم پزشکی مسئولیت مقابله و کنترل این بیماری را بر عهده داشت.

شیشه فروش تصریح کرد: در همین راستا و به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کووید۱۹ در جامعه متناسب با شرایط و وضعیت جامعه جلساتی را در نظر گرفته و در اقدام به اعمال محدودیت هایی برای جامعه کردیم.

وی با اعلام این خبر که در استان اصفهان هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز وجود ندارد، گفت: مشارکت دستگاه های مختلف و مردم باید ادامه داشته باشد تا شاهد ریشه کنی کامل این بیماری باشیم.

این مدیر مسئول سه کلید طلایی مدیریت بحران را انجام اقدامات لازم قبل از بروز بحران، تدابیر منسجم و با ثبات حین بروز بحران و همچنین عمل با برنامه دانست.

شیشه فروش گریزی هم به وضعیت جوی و آلودگی هوا در استان اصفهان کرد و افزود: ریزش هوای سرد باعث بروز مه سنگین شد که رطوبت ۷۰ تا ۸۰ درصدی باعث کاهش میدان دید شده است.

وی ادامه داد این پدیده که معمولا در فصا سرد سال و در شهرهای آلوده بروز پیدا می کند وارانگی دما یا اینورژن نام دارد که برای مقابله با این پدیده قانون هوای پاک تصویب و به دستگاههای مختلف و دادستان ابلاغ شد و آن ها ملزم به نظارت شدند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان از جمله راهکارهای مقابله با آلودگی هوا به ارائه سوخت پاک در همه جایگاه های سوخت اشاره کرد و افزود: شرکت توزیع و پخش فراورده های نفتی همچنین محیط زیست ملزم به نظارت بر این جایگاه ها را بر عهده دارند و در صورت بروز تخلف مراجع قضایی به مسئله ورود پیدا کنند.

شیشه فروش در ادامه به ارائه وظایف دیگر دستگاه ها پرداخت و خطاب به مدیران شهرداری ها گفت: شهرداری ها باید فعالیت های گودبراری ساختمان، قرقونی کردن پشت بام منازل همچنین از روشن کردن آتش جلوگیری به عمل آورد.

وی ادامه داد: جهادکشاورزی نیز باید اجازه آتش زدن زمین های کشاورزی توسط کشاورزان را نداده و با بروز این تخلف برخورد قاطع داشته باشد.

این مقام مسئول به خدمات دولت الکترونیک نیز اشاره و  اذعان کرد: مدارس، دانشگاه ها و بانک ها و همچنین ادارات باید خدمات خود را به صورت انلاین و برخط به مردم ارائه دهند تا از مراجعه حضوری آن ها جلوگیری شود.

شیشه فروش با اذعان به این موضوع که مدیران ارشد کشوری باید نگاه ملی به زاینده رود داشته باشند، افزود: شکل زاینده رود، تالاب گاوخونی، تامین حق ابه های زیست محیطی از مطالبات مردم است که نقش قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا دارد.

وی در ادامه به صحبت های مدیران ارگان ها و سازمان های مختلف شهری در خصوص بررسی مشکل چند ساله موضوع پساب شهری شاهین شهر که در صورت عدم رسیدگی به موقع آن باعث فرونشست زمین در بلوار طالقانی می شود، به سهم هر کدام از ارگان ها همچون پالایشگاه، نیروگاه، شرکت آب و فاضلاب شاهین شهر و همچنین مدیران منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان و شهرداری شاهین شهر و نماینده شهرستان شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: در جلسه روز شنبه که با حضور مدیران و مسئولان شهرهای اصفهان و شاهین شهر برگزار می شود نسبت به تصمیم گیری حل این موضوع اقدامات لازم انجام شود.

فرسودگی لوله های آب در بلوار طالقانی مشهود است

در ادامه جلسه نیز فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به اینکه مشکل پساب شاهین شهر مانند سیل خوزستان باعث بروز خسارت سنگین به شهر می شود، گفت: موضوع پساب در ۶ ماهه اول سال وضعیت مطلوبی دارد اما در ۶ ماهه دوم سال شاهد بروز مشکلات زیادی در شهر می باشیم.

اسفندیار تاجمیری تصریح کرد: باید در موضوع پساب سلامت جان شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول به مشکل پساب بلوار طالقانی نیز اشاره کرد و افزود: فاضلاب این بلوار مشکلات خاص مالی خود را دارد و فرسودگی لوله های آب مشهود است.

شیشه فروش در ادامه گفت: دستگاههای مختلف موطف هستند مشکل آسیب دیدگی این شبکه را بررسی کنند. همچینن شهرداری باید با نصب تابلوهایی مردم را از بروز این مشکل مطلع کند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ناهید حاجی رضازاده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.