stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024
  • کد خبر : 211787
  • 04 دی 1399 - 13:30
1
رییس اداره نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش کاشان تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت اعضای باسواد خانواده برای توسعه آموزش

استفاده از ظرفیت اعضای باسواد خانواده برای توسعه آموزش
قلم/اصفهان_  رییس اداره نهضت سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان افزود: استفاده از ظرفیت اعضای باسواد خانواده فرصتی است که برای توسعه آموزش استفاده می شود و سعی می کنیم با تلفیق علم و عمل و کاربردی کردن علم در زندگی و با استفاده از ظرفیت مراکز یادگیری، پنجره جدیدی به سوی سوادآموزان باز شود.
قلم | qalamna.ir :

رییس اداره نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش کاشان گفت: سوادآموزی به عنوان یک دغدغه اجتماعی و فرهنگی در تمام سطوح جامعه باید مورد توجه قرار گیرد تا مسیر توسعه همه جانبه کشور هموار شود.

جواد متقی نژاد در گفت و گو با اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای کشور، ایجاد شرایط کسب علم و دانش برای تمام گروه های جامعه بوده که با فرمان امام خمینی(ره) و تشکیل نهضت سوادآموزی در ۷ دی ۵۸  زمینه حضور تمام افراد فارغ از سن و جنس را برای آموزش فراهم شده است.

وی افزود: در سرشماری سال ۹۵، میانگین باسوادی در کاشان بیش از ۹۵ درصد بود و براساس فعالیتهایی مثل اجرای طرح گام به گام سوادآموزی که برای آموزش بی سوادان و کم سوادان در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال انجام شد، روند صعودی باسوادی قابل توجه بوده است.

رییس اداره نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش کاشان تصریح کرد: امسال با توجه به تجربه متفاوت آموزشی در شرایط شیوع ویروس کرونا، برگزاری کلاس های دوره های سوادآموزی با دو رویکرد نیمه حضوری و فرد به فرد برنامه ریزی شده است تا با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی، فعالیت های آموزشی تعطیل نشود.

وی گفت: به منظور حفظ سلامت سواد آموزان، هر کلاس به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و با ارتباط تلفنی و پیام رسان های صوتی تعامل بین آموزش دهندگان و سوادآموزان حفظ شده است.

ثبت نام ۹۶ سوادآموز در سال جاری برای دوره سوادآموزی

متقی نژاد افزود: تاکنون ۹۶ نفر برای مرحله سواد آموزی ثبت نام شده اند که ۲۶ نفر ایرانی، ۶۰ نفر اتباع عادی و ۱۰ نفر نیز سوادآموز اتباع تحت پوشش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل هستند که ثبت نام برای این دوره سوادآموزی ایرانی تا آخر بهمن ماه ادامه دارد.

رییس اداره نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش کاشان تصریح کرد: برای آموزش دوره انتقال نیز ۷۲ نفر نام نویسی شده اند که ۳۲ نفر ایرانی و ۴۰ نفر اتباع هستند و برای ثبت نام دوره برای این دوره نیز تا پایان دی ماه فرصت است.

وی اظهار کرد: اداره سوادآموزی کاشان با ۲۲ آموزش دهنده رسمی و غیررسمی فعالیت می کند که سال گذشته ۱۱ نفر از آنها به صورت حق التدریس جذب آموزش و پرورش کاشان شده و مراحل استخدام را طی می کنند.

رییس اداره نهضت سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان تاکید کرد: سوادآموزی، یک موضوع اجتماعی و فرهنگی است که به منظور روشن کردن افکار عمومی و جلب همکاری نهادهای دولتی و سازمانهای مردم نهاد، برنامه های تبلیغی، ترویجی و مشارکتی تدوین شده و با برگزاری جلسه های هم افزایی با ادارات دولتی و واحدهای تولیدی در این حوزه گام های اساسی برداشته است.

متقی نژاد گفت: مهمترین رویکرد اداره سواد آموزی شهرستان کاشان، تامین و بسط عدالت در بهره مندی از فرصت ها و امکانات سوادآموزی با کیفیت از طریق اجرای برنامه سوادآموزی و یادگیری مادام العمر برای خانواده های آسیب پذیر با تاکید بر مناطق محروم، کمتر توسعه یافته، روستایی و حاشیه نشین است.

 رییس اداره نهضت سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان افزود: استفاده از ظرفیت اعضای باسواد خانواده فرصتی است که برای توسعه آموزش استفاده می شود و سعی می کنیم با تلفیق علم و عمل و کاربردی کردن علم در زندگی و با استفاده از ظرفیت مراکز یادگیری، پنجره جدیدی به سوی سوادآموزان باز شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.