stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 21559
  • 06 دی 1394 - 12:55
7

با طرح “ادغام سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها” مخالفم

با طرح “ادغام سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها” مخالفم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اعلام مخالفت با طرح “ادغام سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها” گفت: مجلس بگذارد، تصمیم در خصوص این طرح را شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مرجع اصلی اتخاذ کند.

قلم | qalamna.ir :

۱۳۹۴۰۹۲۰۱۰۴۰۰۴۴۶۰۶۶۸۷۷۹۴

محمدرضا عارف (عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی) درباره طرح ادغام سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها؛ اجرای این طرح را به صلاح دانشجویان ندانست و اظهار داشت: توصیه می‌کنیم؛ مجلس بگذارد، تصمیم را در خصوص طرح ادغام سنجش و پذیرش، شورای عالی انقلاب فرهنگی که به عنوان مرجع اصلی این کار است، بگیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این مطلب که در عین حال حق مجلس، قانونگذاری است، گفت: درباره دوره‌های دکتری با تمرکز مخالفم و می‌توان یک آزمون عمومی تحت عنوان «GRE» برگزار شود و کارنامه را به خود داوطلبان بدهند و خودشان به دانشگاه‌ها مراجعه کنند.

عارف در پاسخ به این سوال که چرا همچنان تعدادی از دانشگاه‌ها بعد از گذشت بیش از یک سال با سرپرست اداره می‌شود و اینکه چه زمانی شورای عالی انقلاب فرهنگی روسا را انتخاب خواهد کرد؟ گفت: شورا به تدریج در حال انتخاب روسا است و در حال حاضر اکثریت دانشگاه‌ها که سرپرست داشتند، رییس دارند.

وی روند کند بررسی‌های صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها را خوب توصیف کرد و خاطرنشان کرد: تقریبا بیشتر پیشنهاداتی که وزارتخانه‌ها به شورا می‌آورند، در شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید می‌شود. / ایلنا

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.