stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 219302
  • 17 دی 1399 - 13:40
0

مظلومیت مراسم انقلاب در کرونا/به تصمیمات دوگانه انتقاد داریم

مظلومیت مراسم انقلاب در کرونا/به تصمیمات دوگانه انتقاد داریم

تهران- قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: مظلومیت مراسم‌های انقلاب در ایام کرونا بر کسی پوشیده نیست و در این خصوص به تصمیمات دوگانه انتقاد داریم.

قلم | qalamna.ir :

خبرنگار مهر، نصرت الله لطفی ظهر چهارشنبه در دومین جلسه کارگروه‌های تخصصی دهه فجر انقلاب اسلامی که با حضور اعضای کارگروه‌های تخصصی ۲۵ گانه بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه، اربعین شهادت شهید فخری زاده و وفات علامه و عالم مجاهد آیت الله مصباح اظهار داشت: دهه فجر یک پدیده منحصر به فرد، یادبود حیات دوباره ملت ایران است.

وی افزود: از اول مهرماه تمام کارگروه‌ها کار خود را شروع و برای بهتر برگزار شدن آن در حال تلاش هستند؛ به علت شیوع ویروس کرونا جلسات کارگروه‌ها کمتر انجام می‌شود و بیشتر به صورت مکتوب کارها را ادامه می‌دهیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: هدف از تشکیل جلسه امروز، جلسه هم اندیشی بین نهادها و دستگاه‌های مختلف است؛ مردم همیشه در طول ۴۰ سال اخیر پای کار مراسم‌های انقلاب بودند، یادمان نمی‌رود که مردم در طول این سال‌ها با چه سختی‌هایی خودشان را به مراسم انقلاب رساند و همیشه به میدان آمدند.

لطفی گفت: بزرگداشت دهه فجر، بزرگداشت ارزش‌ها، آرمان‌ها و پاسداشت مجاهدت و ایثار شهیدان انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) است که مردم ایران را به امتی واحده برای سرنگونی رژیم طاغوت که وابسته به آمریکا بود تبدیل کرد تا با ارائه الگویی نو از حاکمیت مردم برای تعیین سرنوشت خویش تحقق بخش ارزش‌های دینی و اسلامی در عرصه حیات سیاسی و حکومت باشد.

وی در ادامه با انتقاد از برخی تصمیمات غلط یادآور شد: با توجه به شرایط پیش آمده از کرونا در مراسم‌ها از دستورات مسئولین بهداشت تبعیت شود، اما برخی با اغراض خاص و تصمیمات دو گانه در دهه بصیرت عمل کردند چنانکه برای برگزاری صدها هزار نفری آزمون مجوز صادر می‌شود، اما برای برگزاری نمادین دهه بصیرت و ۹ دی با رعایت همه پروتکل‌ها اجازه برگزاری مراسم داده نمی‌شود؛ مظلومیت مراسم‌های انقلاب در ایام کرونا بر کسی پوشیده نیست.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان داشت: برخی از تصمیم گیری ها در خصوص مراسم انقلاب اشتباه است، در آستانه یوم الله ۹ دی با یک ابلاغیه مانع برگزاری مراسم بزرگداشت یوم الله نهم دی شدند.

وی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این آگاهی کامل را دارد که سلامت مردم بسیار اهمیت دارد و مراسم‌های خود را با تمام مقرارت و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کند؛ ۵۶۰ هزار نفر برای آزمون کنکور شرکت کردند اینجا کرونا معنا ندارد، اما مراسم انقلاب کرونا هست و مجوز صادر نمی‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در استان قم مانع برگزاری مراسم دهه بصیرت با وجود ۲۰۰ نفر در مصلی بزرگ می‌شوند، اما در همان شهر ۸۴۰۰ هزار نفر برای امتحان شرکت می‌کنند و آن جلسه برگزار می‌شود، این تصمیمات اهانت به حزب الهی انقلاب می‌باشد؛ مسئولان تصمیم گیر با وحدت و همدلی در یوم الله ۲۲ بهمن برای برگزاری مراسم انقلاب در سراسر کشور مجوز صادر کنند.

لطفی با بیان اینکه نمایش باعظمت ایستادگی، حضور و اقتدار ملت یکی از عوامل بازدارندگی در برابر توطئه‌های دشمنان است، ادامه داد: به میدان آوردن ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی و همچنین حضور مردم در صحنه برای پاسداری از آرمان‌ها و هویت تاریخی و انقلابی یکی از اهداف ایام الله فجر است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یادآور شد: برگزاری شایسته مراسم انقلاب نیازمند عزم ملی است و دستیابی به چنین عزمی علاوه بر ضرورت فراهم سازی زمینه حضور گسترده مردم در برنامه‌ها، باید مشارکت همه نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی نیز جلب شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.