stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 225445
  • 29 دی 1399 - 15:35
1
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان:

تذکر نماینده مردم اصفهان به وزیر ارتباطات/ نمایش لوکیشن امدادخواهان عملی نشد

تذکر نماینده مردم اصفهان به وزیر ارتباطات/ نمایش لوکیشن امدادخواهان عملی نشد
اصفهان_ مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی مجلس به وزیر ارتباطات در خصوص لزوم نمایش مکان امدادجو در سامانه اورژانس 115 و سایر دستگاه‌های امدادرسان تذکر داد.
قلم | qalamna.ir :

به نقل از روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، غفور راستین با بیان اینکه بارها اتفاق افتاده که امدادخواهی با ۱۱۵ تماس گرفته و درخواست امدادرسانی سریع داشته اما توانایی ارائه آدرس محلی که در آن حضور دارد را نداشته است، اظهار داشت: همین امر باعث شده که اتاق فرمان و واحدهای امدادی برای یافتن آدرس بیمار با مشکلات زیادی مواجه شوند و حتی گاهی امدادرسانی به موقع انجام نشود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان افزود: در یک مورد نیز ساعت یک و نیم بامداد ۱۴ فروردین سال ۹۸ بود که کودکی ۶ ساله به نام تبسم با فوریت‌های پزشکی تماس گرفت و اعلام کرد که مادرش بیهوش است و نیاز به کمک دارد؛ اما این کودک به دلیل کم سن بودن توانایی ارائه آدرس منزل خود را نداشت و تنها به جزئیاتی از محل سکونت خود اشاره کرد.

وی گفت: در این تماس کارشناس وظیفه‌شناس اتاق فرمان توانست با صبر و حوصله و با زبانی کودکانه با دختر بچه ارتباط برقرار کند و اطلاعاتی جزئی از محدوده محل سکونت آن‌ها به دست بیاورد؛ بنابراین واحد امدادیِ اعزام شده به محل با همین اطلاعات کم به سختی منزل آن‌ها را پیدا کرد و جان مادر را نجات داد.

راستین ادامه داد: انتشار خبر امدادخواهی تبسم در آن زمان باعث شد معاون وزیر ارتباطات به اورژانس قول مساعد بدهد که مشکل نمایش لوکیشن امدادخواهان را حل کند و این امکان را در اختیار اورژانس قرار دهد که وقتی امدادخواه تماس می‌گیرد، پرسنل اتاق فرمان بتوانند لوکیشن او را بر روی صفحه نمایش مشاهده کنند، اما این کار هنوز عملی نشده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان بیان کرد: روز یکشنبه ۲۱ دی ماه سال جاری، مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی مجلس که به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور ۱۹۴ نفر از نمایندگان مردم برگزار شد، به وزیر ارتباطات در خصوص لزوم نمایش مکان امدادجو در سامانه اورژانس ۱۱۵ و سایر دستگاه‌های امدادرسان با توجه به ملاحظات امنیتی تذکر داد.

وی خاطرنشان کرد: فوریت‌های پزشکی به دلیل حساس بودن رسالت خود و سر و کار داشتن با جان و سلامت مردم و لزوم سرعتِ عمل در امدادرسانی به امدادخواهان، به شدت به نمایش و دریافت لوکیشن امدادخواه در اتاق فرمان نیاز دارد، امیدوار هستیم هرچه سریع‌تر امکان این کار فراهم شود و در اختیار سازمان اورژانس قرار گیرد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.