stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 22660
  • 14 دی 1394 - 11:46
2

واکنش روزنامه اعتماد به سخنان اخیر حدادعادل:چرا حاضرنیستید هزینه حمایتتان از احمدی نژاد را بپردازید؟

روزنامه اعتماد در یادداشتی نوشت:آقای حداد عادل در مراسم سالگرد فوت مرحوم پرورش به نکته‌ای اشاره کرد و گفت: « از جمله اتفاقاتی که دیدیم سرنوشت نوع آدم‌هایی بود که آن روز شعار اقتصاد تند دولتی و سوسیالیستی را دادند اما امروز از نظر اقتصادی لیبرال شدند که انسان حیرت می‌کند و این همان نداشتن ثبات‌قدم است که به عاقبت‌به‌خیری نمی‌رسد.»

قلم | qalamna.ir :

 فارغ از جزییات ادعای ایشان، آن افراد این تغییر عقیده را می‌پذیرند و از آن دفاع می‌کنند، اصولا تغییر عقیده اشکالی هم ندارد، فقط باید آن را شفاف طرح کرد. ولی پرسش این است که اگر دوستان اصولگرا، تغییر کرده‌اند، چرا آن را اقرار نمی‌کنند و اگر تغییر نکرده‌اند، چرا وجود مواضع متناقض را توضیح نمی‌دهند؟ چرا آنان که از دولت آقای هاشمی بهره‌مند شدند و از آن حمایت کردند، مسوولیت آن را نمی‌پذیرند.

مساله فقط دولت آقای هاشمی نیست، آنکه مربوط به ٢۶ سال پیش است، چرا مسوولیت دولت تماما اصولگرای آقای احمدی‌نژاد را عهده‌دار نمی‌شوند؟ آیا آنان نبودند که چقدر نذر و نیاز برای موفقیت و پیروزی آن دولت کردند؟ آیا آنان نبودند که هرچه مقدسات بود را به حمایت آن دولت بردند و پیش‌پای آن قربانی کردند؟ آیا آنان نبودند که در حمایت از آن دولت چنان راه افراط را پیمودند که انواع و اقسام نقض قوانین و حتی نادیده گرفتن مصوبات مجلس اصولگرا را زیرچشمی رد کردند که مبادا حواس آن دولت از خدمتگزاری و بسط عدالت پرت شود؟ خب اگر چنین است که هست، پس چرا الان سکوت کرده‌اند و ساز جدایی می‌زنند؟

آیا منطقی نیست که اصولگرایان دراین‌باره خود را با اصلاح‌طلبان مقایسه کنند؟ اصلاح‌طلبان چه خوب و چه بد از دولت‌های منسوب به خودشان حمایت می‌کنند و همچنان نیز مسوولیت کارهای آنان را می‌پذیرند. حتی اگر درون خودشان هم انتقاداتی داشته باشند، ولی چون از کلیت آن دولت‌ها حمایت کرده‌اند، امروز نیز در برابر آن حمایت‌ها مسوولیت‌پذیر هستند و خجالت‌زده نیستند.

روشن است که مردم در برابر این رفتار مسوولانه پاسخ مناسبی خواهند داد، ولی اصولگرایانی که به لحاظ سیاسی جرزنی می‌کنند و از کسانی که تا دیروز حمایت بدون قید و شرط می‌کردند و از دولت آنان منتفع شده‌اند، امروز اعلام برائت کرده و حتی آنان را به کنگره وحدت و ائتلاف خود دعوت نمی‌کنند و با اعلام انحرافی بودن آنان، از خود سلب مسوولیت می‌کنند. مردم باید در برابر این رفتارهای غیرمسوولانه و غیرپاسخگو چه واکنشی نشان دهند؟ شاید بگویند وقتی آنان از خط ولایت خارج شدند، مورد غضب اصولگرایان قرار گرفتند. این پاسخ نیز رافع مسوولیت نیست، چون باید توضیح دهند که چرا از ابتدا متوجه این جریان خطرناک نشدند؟ اتفاقا حداقل بخشی از اصلاح‌طلبان متوجه این موضوع بودند و انذار هم دادند، ولی از آنجا که اصولگرایان برای مبارزه با اصلاح‌طلبان تکیه‌گاهی جز آن جریان نداشتند، چشم‌های خود را روی واقعیت بستند و گفتند که ان‌شاءالله گربه است و خیال خود را راحت کردند. ولی در این میان مردم این توجیهات را نمی‌پذیرند، به همین دلیل احمدی‌نژاد را با همه مشکلاتش، روراست‌تر از حامیان دیروز او می‌دانند.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.