stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
  • کد خبر : 230801
  • 10 بهمن 1399 - 17:15
0
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

آزمایشگاه مرجع بهداشت هرمزگان به عضویت شبکه آزمایشگاهی تشخیص مولکولی کشورپیوست

آزمایشگاه مرجع بهداشت هرمزگان به عضویت شبکه آزمایشگاهی تشخیص مولکولی کشورپیوست
هرمزگان-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن اعلام خبر فوق گفت: پاندمی کووید 19 چالشی بزرگ برای نظام بهداشت و درمان در سرتاسر جهان ایجاد کرده است که از همان ابتدا برای قطع انتقال سریع ویروس کرونا به ارتقای ظرفیت آزمایشگاهی نیاز مبرم بود.
قلم | qalamna.ir :

دکتر محمود حسین پور افزود: از همین رو سازمان بهداشت جهانی تحت یک قرارداد با وزارت بهداشت ایران “پروژه پاسخ به فوریت کووید ۱۹ در ایران “را مدنظر قرار داد که در سطح ملی- منطقه ای این پروژه نقش بسیار مهمی در دسترسی به تجهیزات پیشرفته در آزمایشگاهها در جهت کنترل این بیماری و درمان بیماران خواهد داشت.

کارشناس مسئول امور آزمایشگاههای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: در چهارچوب این پروژه و به منظور اهدای تجهیزات آزمایشگاهی به آزمایشگاه مرجع بهداشت استان هرمزگان، این آزمایشگاه پس از دو مرحله ممیزی که توسط سازمان بهداشت جهانی و آزمایشگاه مرجع سلامت به منظور حصول اطمینان از رعایت الزامات و استانداردهای ایمنی بیمار و ایمنی زیستی و همچنین استقرار استانداردهای تضمین کیفیت در آزمایشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت، توانست، در هر دو مرحله تایید صلاحیت و موفق به اخذ تاییدیه های لازم جهت عضویت در شبکه آزمایشگاهی تشخیص مولکولی بهداشت کشور گردد.

معصومه موسی زاده افزود: بر همین اساس تا کنون دستگاههای ترمال سایکلر و استخراج اسید نوکلئیک اتومات از طرف WHO به این آزمایشگاه اهدا و در محل نصب و راه اندازی گردیده است.

وی اظهار کرد: استقرار این تجهیزات، علاوه بر تقویت زیرساختهای آزمایشگاهی، در توسعه و افزایش ظرفیت این آزمایشگاه نیز نقش بسیار مهمی ایفا می کند و در کاهش بارسنگینی که طی یکسال گذشته بر دوش این آزمایشگاه بوده بسیار موثر خواهد بود

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.