stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 19 November , 2024
  • کد خبر : 233133
  • 14 بهمن 1399 - 1:02
2

دستور برای بررسی مکالمات و رفتار خلبان ترکیش‌ایرلاینز

دستور برای بررسی مکالمات و رفتار خلبان ترکیش‌ایرلاینز

در پی فرود نیامدن هواپیمای ترکیه‌ای در فرودگاه امام و رفتن خلبان این پرواز به باکو، وزیر راه و شهرسازی دستور داد تا مکالمات خلبان این پرواز و دلیل رفتار و تصمیمش برای فرود در باکو بررسی شده و نماینده این شرکت هواپیمایی درباره این مسئله توضیح دهد.

قلم | qalamna.ir :

بامداد شنبه هفته جاری شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه همزمان با شنیده شدن آژیر در تهران هواپیمای ترکیش‌ایرلاینز در فرودگاه امام خمینی (ره) سقوط کرده است و در پی آن شایعات دیگری در شبکه‌های اجتماعی پر شد اما دقایقی بعد همه این شایعات تکذیب شده و فرود نیامدن هواپیمای ترکیه ای به دلیل آب و هوای نامساعد در فرودگاه امام خمینی (ره) جای آن را گرفت.

در ادامه اما رفتن خلبان این پرواز خارجی به سمت باکو و ننشستن او در یکی از فرودگاه های کشور محل ابهام و سوال شد که البته به گفته تورج دهقان زنگنه – رییس سازمان هواپیمایی کشوری- این رفتار خلبان تخلف نبوده و او بر اساس طرح پروازی اعلام شده اش باکو را به عنوان فرودگاه جایگزین انتخاب کرده است.

محمد اسلامی – وزیر راه و شهرسازی – در این باره به ایسنا گفت: به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کردیم تا مکالمات خلبان را با برج مراقبت را بررسی کند و از نماینده ترکیش ایرلاینز راجع به این رفتار خلبان توضیح بخواهد چرا که این پرواز در ایران انجام شده و می توانست فرودگاه جایگزین خلبان فرودگاه اصفهان باشد.

وی افزود: مهمتر از این مسئله این است که همزمان با ننشستن هواپیمای ترکیه ای در فرودگاه امام خمینی (ره)، هواپیمای ایران ایر در همین فرودگاه به زمین می‌نشیند و دید باند فرودگاه نیز در آن زمان ۵۰۰۰ متر بوده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از سوی دیگر برج مراقبت نیز به خلبان دسترسی داده که در باند می تواند فرود بیاید اما اینکه خلبان با قوانین ایران در این زمینه آشنایی نداشته است و حاشیه‌هایی که پیرامون آن در فضای مجازی و رسانه‌ها و تلویزیون‌های خارجی توسط دشمن راه افتاده است، باید اینها برررسی شود و ترکیش ایرلاینز در این رابطه توضیح بخواهد.

اسلامی تاکید کرد: که بر اساس قانون خلبان اختیار دارد و می تواند تصمیم بگیرد که کدام فرودگاه را به عنوان فرودگاه جایگزین یا کمکی انتخاب کند اما حادثه یا شرایط خاص و غیر عادی در ایران نبوده است و بنابراین باید بابت انجام این نوع اقدام و تصمیم گیری‌اش توضیح بدهد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.