stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 238477
  • 21 بهمن 1399 - 12:35
1
سلیمی:

انسان اخلاق مدار در هر جایگاهی نسبت به وظایف خود آگاه است

انسان اخلاق مدار در هر جایگاهی نسبت به وظایف خود آگاه است
اصفهان_ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید بر رعایت اخلاق مداری در عرصه سیاست و مدیریت، گفت: انسان اخلاق مدار در هر جایگاهی نسبت به وظایف خود آگاه است و به آن عمل می‌کند.
قلم | qalamna.ir :

اصغر سلیمی روز سه‌شنبهدرگفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: پای بند نبودن به ارزش‌ها و اصول باعث به وجود آمدن ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شودوافول فرهنگ را به دنبال می‌آورد.

به گفته وی، کلید واژگان مهمی چون اخلاق و اخلاق مداری در سبک زندگی ایرانی و اسلامی اهمیت و ارزش بالایی دارند و باید به ترویج و اشاعه آنها توجه داشت.

نماینده سمیرم در خانه ملت تصریح کرد: خانواده مهمترین نقش را در تربیت افراد و فرزندان عهده دار است و در واقع باورها، اعتقادات دینی و جامعه‌پذیری ابتدا در این نهاد اولیه شکل می‌گیرد.

سلیمی با تاکید بر رعایت اخلاق مداری در عرصه سیاست و مدیریت، خاطر نشان کرد: انسان اخلاق مدار در هر جایگاهی نسبت به وظایف خود آگاه است و به آن عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: نمونه بارز و مصداق این روزهای اخلاق مداری در سیاست همان کلام رهبر معظم انقلاب است که هتک حرمت را حرام دانستند و فرمودند این موضوع با انتقاد یا گلایه متفاوت است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم اظهار داشت: همه کسانی که در یک جامعه الگو هستند و یا مسوولیتی بر عهده دارند خود بیش از دیگران باید به اجرای مسائل اخلاقی همت داشته باشند و این امور را رعایت کنند.

به گفته سلیمی، هنجارهای اخلاقی می‌تواند روحیه اخلاق مداری،  مهرورزی و تواضع را به جامعه تزریق کند و سلامت اجتماعی را تأمین سازد.

وی با تأکید بر اخلاق و معنویت به عنوان دو بال تعالی و ترقی میهن اسلامی در آستانه ۲۲ بهمن، افزود: امام راحل عمل گرای اخلاق سیاسی بود و اعتقاد داشت دین جدا از اخلاق و توجه به اخلاقیات فردی و اجتماعی نیست.

نماینده سمیرم در مجلس وصیت نامه سیاسی، الهی امام راحل منشور متعالی کشور بر اساس قانون مداری و اخلاق محوری عنوان کرد و ادامه داد: پیام اصلی این وصیت نامه ایجاد سرزمینی مستقل و مبتنی بر آرمان‌های الهی است که در آن عدالت محوری، دین مداری و اخلاق محوری، بنیان اصلی است.

وی پیام مهم و محوری بیانیه گام دوم انقلاب را گام برداشتن در عرصه اخلاق و معنویت عنوان کرد و گفت: توجه به این بیانیه رهایی بخش کشور از بسیاری از آسیب‌های سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و حتی اقتصادی است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.