stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 240674
  • 26 بهمن 1399 - 13:19
1

بررسی جایگاه تحلیل تکنیکال به همراه معرفی بهترین مرجع آموزش تحلیل تکنیکال در کشور

بررسی جایگاه تحلیل تکنیکال به همراه معرفی بهترین مرجع آموزش تحلیل تکنیکال در کشور

در بازارهای مالی و بورس، ما با داده ­ها و شاخص ­های متنوعی روبه ­رو می­ باشیم که درک روابط میان آن­ها کمک بسیار زیادی به شناخت بازار و ارتباط داده­ ها به ما خواهد کرد. برای درک این روابط، تکنیک­ها و روش­ متعددی ارائه شده، یکی از مهم­ترین آن­ها تحلیل تکنیکال می­ باشد.

قلم | qalamna.ir :

بنابراعلام سهامیر، امروز قصد داریم به موضوع جایگاه تحلیل تکنیکال همچنین بهترین مرکز آموزش تحلیل تکنیکال بهمراه معرفی بهترین آموزشگاه تحلیل تکنیکال در کشور بپردازیم.

اما تحلیل تکنیکال چیست؟ تاریخچه آن چیست؟ در ادامه به تعریفی از این روش مهم در تحلیل بورس و بازارهای مالی  و تاریخچه آن خواهیم پرداخت.

همه‌چیز از «چارلز داو» شروع شد…

«چارلز داو» جایگاه مهمی در تاریخ بازارهای مالی دارد. او بیشتر به عنوان یک ژورنالیست و کارآفرین در دنیای اقتصاد معرفی شده است. او بنیان­گذار نشریه «وال‌استریت ژورنال» می­باشد.

«شاخص صنعتی داو جونز» نیز توسط چارلز داو ایجاد شده است.

او بدون اینکه آموزش بالایی را طی کرده باشد زمانی که ۲۱ سال سن داشت در شهر ماساچوست به عنوان یک خبرنگار برای روزنامه «اسپرینگ فیلد» مشغول به کار شد.

بعدها طی رویدادهایی در روزنامه دیگری با نام “کی‌ یرنان” با “ادوارد دیویس جونز” همکار شد و این‌ دو پس از مدتی خبرگزاری خودشان را دایر کردند و نام آن را “داو، جونز و شرکا” نهادند.

همکار بعدی این دو “چارلز برگ استرسر” یک شخص خبره در انجام مصاحبه و دریافت گزارش­ ها بود. آنها شروع به انتشار خظبرنامه‌ای از اخبار مالی نمودند و در مدت کوتاهی اشتراک خبرنامه‌شان به بیش از هزار عضو رسید و به عنوان یکی از منابع خبری برای سرمایه‌گذاران مطرح شدند.

با این وجود هنوز مهمترین کارهای آنها در راه بود و آن­ها توانستند در چند سال بعد روزنامه «وال استریت ژورنال» را به صورت عمومی درآورند و شاخص‌های مختلف داوجونز را برای سنجش عملکرد سهام شرکت‌ها معرفی کنند.

چارلز داو درها را به روی تحلیل تکنیکال باز کرد؛ او با ثبت متوسط بالا و پایین قیمت‌های روزانه، هفتگی و ماهانه به مرتبط کردن الگوهای آنها با جریانات بازار پرداخت. و شروع به نوشتن مقالاتی در نشریه «وال استریت ژورنال» نمود.

سه اصل نظریه داو به شرح زیر است:

بازار همه‌چیز را منعکس می‌کند (همه‌چیز در قیمت لحاظ شده است)؛

قیمت‌ها براساس روندها حرکت می‌کنند (تغییرات قیمت تصادفی نیست)؛

تاریخ تکرار می‌شود (واکنشی تکراری به محرک‌های مشابه در بازار نشان داده می‌شوند).

و حالا تعریف تحلیل تکنیکال: تحلیل تکنیکال در بازار های مالی روشی برای پیش بینی رفتار احتمالی نمودار از طریق داده­های گذشته همچون قیمت و تغییرات آن، حجم معاملات و موارد دیگر می­ باشد.

تحلیل تکنیکال در تمام بازارهایی که بر اساس عرضه و تقاضا می­ باشند کاربرد دارد، بازار­ ارز، بورس اوراق بهادار، بازار طلا و مسکن را با استفاده از تحلیل تکنیکال می­ توان تحلیل کرد.

پرسش اساسی که شاید برای شما پیش بیاید این است که کجا می­ توان تحلیل تکنیکال را به صورت اصولی، مفید و کاربردی آموزش دید؟ با بررسی سرفصل­ ها، مدرسین و میزان به روز بودن منابع آموزشی می توان به موسسه مورد نظر رسید. ما قصد داریم با توجه به تجربیات دانشپذیران و علاقه مندان بازار سرمایه یکی از موسسه ­هایی که سال­ها در این حوزه فعالیت داشته را به شما معرفی کنیم.

موسسه آموزش عالی سهامیر

این موسسه با ۳۱ سال سابقه آموزشی و دارا بودن مدرسین و کادر مجرب و منابع به روز می ­تواند کمک بسیاری به شما در زمینه فراگیری تکنیک­های موفقیت در بازار سرمایه از جمله تحلیل تکنیکال کند. از ویژگی­های مهم سهامیر، پشتیانی مستقیم از دانش آموختگان حتی بعد از پایان دوره آموزشی می باشد.

برای فراگیری تحلیل تکنیکال، ما سهامیر را به شما پیشنهاد می­ کنیم. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با این موسسه می توان به آدرس اینترنتی سهامیر به نشانی sahamir-ac.com مراجعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.