stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 241320
  • 27 بهمن 1399 - 13:19
1

وبینار «بررسی روند بازارهای مالی در ۱۴۰۰» برگزار می‌شود

وبینار «بررسی روند بازارهای مالی در ۱۴۰۰» برگزار می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی وبینار «بررسی روند بازارهای مالی در ۱۴۰۰» روز دوشنبه چهارم اسفندماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ با حضور و سخنرانی اساتید و متخصصان این حوزه برگزار می‌شود.

قلم | qalamna.ir :

دبیر این وبینار تخصصی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ثبت نام و شرکت در این وبینار برای تمامی علاقه‌مندان رایگان است، اظهار کرد: «وبینار بررسی روند بازارهای مالی در ۱۴۰۰» در موضوعات بورس، ارزهای دیجیتال، ارز و طلا، تحلیل فاندامنتال، تحلیل تکنیکال و اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۰، با حضور اساتید و متخصصان هر یک از این موضوعات، برگزار خواهد شد.

مرتضی مختاری با معرفی اساتید و سخنرانان این وبینار نیز گفت: «حامد همتی» عضو هیات علمی دانشگاه آزاد و تحلیلگر بازار بورس و صاحب تجربه در این حوزه، «علی اصغر صدرالساداتی» مدرس ارزهای دیجیتال و عضو کارگروه بلاک‌چین ایران، «محمد پوراقدم شربیانی» نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تبریز و صاحب نظر در این حوزه، «محمد نجاری» تحلیلگر فاندامنتال بازارهای مالی، «علی ساسانی» تحلیلگر تکنیکال بازارهای مالی و «عطااله مهدی‌زاده مرتضوی» کارشناس اقتصادی از جمله سخنرانان این وبینار خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه این وبینار در تبریز با حضور محدود سخنرانان برگزار شده و علاقه‌مندان نیز چه از تبریز و چه سایر شهرها می‌توانند با مراجعه به لینک مربوطه در این وبینار شرکت کنند، اضافه کرد: علاقه‌مندان جهت ثبت نام در این وبینار فقط نام و نام خانوادگی خود را از طریق پیامک به شماره ۳۰۰۰۲۱۲۸۱۳۹۵۰۹ ارسال کنند تا لینک وورد به وبینار برایشان ارسال شود.

وی با بیان اینکه برای شرکت در این وبینار، نیاز به اپلیکیشین خاصی نبوده و کاربران صرفا با ارسال پیامک و دریافت لینک مربوطه می‌توانند به سایت برگزاری وبینار منتقل شوند، اضافه کرد: مهلت ثبت نام برای شرکت در این وبینار تا روز دوم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

مختاری با اشاره به برگزاری سلسله وبینارهای بررسی روند بازارهای مالی در کشور، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد هر نیم سال، یک وبینار برگزار کرده و شش ماهه گذشته را بررسی و شش ماهه بعدی را نیز پیش بینی کنیم.

وی در ادامه به اهمیت کسب دانش و آگاهی لازم جهت سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی اشاره کرد و افزود: بازار بورس کشورمان از سال ۹۷ شروع به حرکت شارپی کرد و با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، نقدینگی نیز به این سمت سرریز شد، چراکه مردم به دنبال سود بودند، از این رو وارد بازار بورس شده و کار به جایی رسید که حتی چشم بسته به یکدیگر سهم معرفی کردند، درنتیجه اتفاقی که از وقوع آن هراس داشتیم، در مرداد ماه ۹۹ رخ داد و بسیاری از مردم سرمایه‌های خود را از دست دادند.

ترند شدن بازار ارزهای دیجیتال و دانشی که باید کسب شود

مدرس و مشاور بازارهای مالی با بیان اینکه بعد از این موضوع، مردم همچنان دنبال معجزه‌ای دیگر بودند که بر این اساس بازار «ارزهای دیجیتال» ترند شد، اضافه کرد: موضوع خطرناک‌تر در این رابطه این است که سرمایه‌گذاران مذکور حتی به سمت صرافی‌های بدون مجوز کشور نیز رفته و بدون آگاهی و دانش لازم اقدام به خرید می‌کنند. مگر به راحتی می‌توان در بازارهای مالی تشخیص داد که بازار تا کجا پیش خواهد رفت؟ در حالی که با کسب دانش و آگاهی لازم نسبت به بازارهای مالی می‌توان سرمایه‌گذاری مطلوبی انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه بازارهای مالی بایدها و نبایدهایی دارد که فرد باید قبل از ورود به بازار آن‌ها را فراگرفته و آموزش ببیند، اظهار کرد: اولین گزینه ورود به بازارهای مالی، آموزش و آگاهی است و فرد باید «بایدها و نبایدهای بازار» را دانسته و بداند که کجا باید وارد شده و کجا خارج شود تا طعمه نهنگ‌ها و به اصطلاح «حقوقی‌ها» نشود؛ بدون چنین دانشی، طبعا ورود به بازارهای مالی با شکست مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت آموزش در این حوزه، تصمیم گرفتیم در قالب یک حرکت تیمی و خرد جمعی، با حضور جمعی از اساتید، متخصصان و افراد جوان دارای تجربه و سواد در این رابطه، شورای سیاست گذاری تشکیل داده و با حضورمتخصصان حوزه‌های مختلف بازارهای مالی از بورس گرفته تا ارز، طلا و ارزهای دیجیتال، یک حرکت تیمی را آغاز کنیم تا سواد و دانش حضور و سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی، به مردم منتقل شود.

مختاری با تاکید بر اینکه این وبینار صرفا شروعی برای برگزاری سلسله وبینار بازارهای مالی است تا مردم با آموزش و آگاهی وارد این عرصه شوند، گفت: تمام تلاش ما این است که باتلاق بورس دوباره در حوزه ارزهای دیجیتال تکرار نشود و مردم دانش لازم را کسب کرده و با دانش به هر حوزه‌ای از بازارهای مالی که علاقه دارند وارد شوند، نه اینکه چشم بسته و بدون هیچ دانشی وارد شده و سرمایه خود را به علت عدم آگاهی با بازارهای مالی از دست دهند.

وی با بیان اینکه در این رابطه صرفا آموزش از طریق افراد آکادمیک و متخصص را قبول داریم نه شومن‌های اینستاگرامی و… را، خاطرنشان کرد: نکته مورد تاکید دیگر این است که نباید تمام تخم مرغ‌های خود را یکجا بچینیم و به نقطه‌ای برسیم که در حوزه‌های مختلف سواد سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

دبیر وبینار «بررسی روند بازارهای مالی در ۱۴۰۰»  در خاتمه با تاکید بر اینکه سیگنال‌گیری از هر کسی یک خطر بزرگ بوده و باید این موضوع را کنار بگذاریم، گفت: نباید از هر کسی سیگنال گرفت؛ چگونه یک فرد می‌تواند در تمامی حوزها از بورس گرفته تا طلا و ارز، سیگنال دهد؟

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.