stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 3355
  • 31 شهریور 1394 - 18:55
2

گوگل از فرانسوی ها شکست خورد

گوگل چندی است ضربات سختی از یک قانون جنجالی خورده است: قانون”حق فراموش شدن” اطلاعات. تاکنون حدود ۵۰۰ هزار نفر در اروپا با استفاده از قانون”حق فراموش شدن” از این شرکت خواسته اند که اطلاعات مربوط به گذشته آنها از نتایج جستجوی گوگل حذف شود. البته گوگل هم درخواست ها را بررسی کرده و تنها به ۴۰ درصد آنها پاسخ مثبت داده است.

قلم | qalamna.ir :
حالا فرانسوی ها در ضربه ای دیگر به گوگل اعلام کرده اند که اعتراض این غول اطلاعاتی آمریکایی به این قانون در کشور رد شده است.
گوگل به اجرای قانون حق فراموشی اطلاعات از حافظه سرورهای خود در فرانسه اعتراض کرده و اینک بزرگترین بنیاد حفظ حقوق کاربران در فضای مجازی در فرانسه حکم کرده گوگل باید به تقاضای هرکسی که خواستار حذف اطلاعات قدیمی خود است، پاسخ مثبت دهد. اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود و گوگل به خاطر نادیده گرفتن این قانون در خاک فرانسه جریمه هم می شود.
قانون حق فراموشی اطلاعات به کاربرانی که مدعی اند نام آنها در پرونده یا اتفاقی به دروغ یا به اشتباه درج شده و یا نامی از آنها در فضای مجازی به بدی یاد شده این امکان را می دهد که درخواست حذف اطلاعات خود را بدهند و گوگل و بینگ- مایکروسافت- مجبور می شوند همه این اطلاعات را حذف کنند.
البته برخی کارشناسان معتقدند این قانون به نفع بسیاری از متجاوزان و کودک آزاران است چرا که آنها می توانند اطلاعات و سوابق منفی خود را نیز پاک کنند.
کمیسیون ملی اطلاعات فرانسه موسوم به CNIL در ماه ژوین از گوگل خواسته بود این قانون را اجرایی کند که گوگل تا الان به این رای اعتراض داشت و آن را عملی نکرده بود.
منبع: فرانس پرس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.