stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 35742
  • 25 اسفند 1398 - 12:07
3
هشدار دادستان کرمانشاه:

برگزاری هر گونه مراسم در پایان سال ممنوع است

برگزاری هر گونه مراسم در پایان سال ممنوع است
دادستان کرمانشاه برگزاری هر گونه مراسم متناسب با ایام پایانی سال نظیر جمعه آخر سال ، بازارهای روزانه و هفتگی را ممنوع اعلام کرد
قلم | qalamna.ir :

و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه ،دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه ضمن قدردانی از تلاش و مجاهدت شبانه روزی جامعه پزشکی استان کرمانشاه مشارکت همگانی را در کنترل این بیماری پاشنه آشیل آن دانست و از تشکیل کمیته نظارت قضایی بر اقدامات مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

در این راستا دکتر صادقی بر لزوم کنترل ورودی ها به شهر کرمانشاه توسط نیروهای انتظامی و بهداشتی مبنی بر جلوگیری از ورود افراد غیر بومی تا اطلاع ثانوی خبر داد.
وی پرهیز از هر گونه اجتماع در مکان های مختلف را ضروری دانست و خاطر نشان کرد هر گونه برگزاری مراسم در مساجد ، تالارها ، اماکن ورزشی ، محیط های آموزشی، قلیان سراها ، کافی شاپ ها و سایر فضاهای مشابه را ممنوع اعلام کرد و خاطر نشان کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت .

محمد حسین صادقی ممانعت از جمع آوری زباله ها توسط افراد را از دیگر اقدامات ضروری دانست و با تاکید به دستگاه های موظف در این زمینه ، جلوگیری از پر شدن مخازن زباله ها و گند زدایی مستمر را یکی دیگر اقدامات لازمه دانست.
وی یکی از گروه های پر خطر را معتادین متجاهر ، افراد بی خانمان و کودکان‌کار دانست که بایستی در این خصوص تدابیر لازم از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، سازمان بهزیستی و شهرداری کرمانشاه انجام گیرد.
دادستان کرمانشاه برگزاری هر گونه مراسم متناسب با ایام پایانی سال نظیر جمعه آخر سال ، بازارهای روزانه و هفتگی را ممنوع اعلام کرد و از مردم خواست یاد اموات را بدون مراجعه حضوری به آرامستان ها بجا بیاورند .
وی همچنین برگزاری رسومی که ممکن است به شیوع این بیماری بیفزاید نظیر دادن اسکناس بعنوان عیدی را خطرناک توصیف کرد و شهروندان را به جایگزین کردن یا به زمان مناسب موکول کردن آن دعوت کرد.
وی در پایان حق سلامت را یکی از بنیادی ترین حقوق شهروندان دانست و تاکید کرد هر دستگاهی با کوتاهی در انجام وظایف محوله یا اشخاصی با اعمال خود نظیر احتکار ، گرانفروشی مواد بهداشتی ، عدم رعایت موازین بهداشتی این حق را به مخاطره بیندازند واکنش جدی و بدون مسامحه دستگاه قضایی را به دنبال خواهد داشت. در این زمینه تمامی شهروندان می توانند گزارش ها خود را به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه ارسال نمایند.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : قلم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.