stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 360541
  • 10 اردیبهشت 1400 - 11:17
0

اختصاص بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال به روستا‌های فارس

اختصاص بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال به روستا‌های فارس
فارس- ۲۱ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای رسیدگی به روستا‌های فارس دربودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.
قلم | qalamna.ir :
استاندار فارس در جمع تعدادی از شورا‌های روستایی در نشستی که به مناسبت روز شورا‌ها برگزار شد، گفت:در بودجه امسال استان فارس برای روستاها، محرومیت‌زدایی،۱۳۹۲۰ میلیارد ریال در بخش راه روستایی ۱۵۸۰ میلیارد ریال و در زمینه آب آشامیدنی ۵۸۸۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است
رحیمی با بیان اینکه تاکنون به تعداد ۱۰۷ طرح اشتغالزایی روستایی، مبلغ ۷۱۵ میلیارد ریال با اشتغال ۹۶۵ نفر تسهیلات پرداخت شده است، اظهار داشت به منظور حمایت از ایجاد اشتغال در روستا‌ها و مناطق عشایری استان تاکنون ۶ هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال با تعداد اشتغال زایی ۱۰ هزار و ۴۵۱ نفر تسهیلات اختصاص یافته است.
استاندار فارس با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تا سال ۹۹ هزار و ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌های استان پرداخت شده است، افزود: در این مدت ۱۵ میلیون مترمربع بهسازی معابر روستایی، ۸۶۲ هزار مترمربع بوستان روستایی، ۳۸ هزار و ۳۹۶ مترمربع احداث ساختمانشامل ساختمان‌های دهیاری، پایگاه آتش‌نشانی و غسالخانه، حدود ۲۰هزار چراغ روشنایی معابر و ۹۵۰ میلیارد ریال اعتباز نیز در سایر پروژه‌ها از جمله بهسازی شبکه آب شرب، احداث سایبان و سازماندهی آرامستان هزینه صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه از آغاز دولت تدبیر و امید، عزم دولت به منظور گازرسانی به روستا‌ها و صنایع عزمی راسخ بوده است، گفت: در این مدت تعداد روستا‌های برخوردار از گاز به ۲ هزار و ۶۱ روستا رسیده است که ۲۰۴ درصد رشد را نشان می‌دهد، همچنین ۱۹۹ روستا نیز در حال گازرسانی بوده و مجموعاً ۹۸ درصد از خانوار روستا‌ها از گاز برخوردار شده اند و استان فارس به عنوان استان سفیر در کشور است.
استاندار فارس ادامه داد: در دولت تدبیر و امید تعداد کل روستا‌های برق‌دار شده از ۲ هزار ۲۳۸ روستا در سال ۹۲ به ۲ هزار و ۴۳۶ روستا در سال ۹۹ رسیده است که نشان می‌دهد حدود ۱۹۸روستا در دولت تدبیر و امید برق‌دار شده اند.
رحیمی با اشاره به اینکه میزان راه‌های روستایی استان فارس از ۹۱۰کیلومتر در سال ۹۲ به یک هزار و ۸۳۹ کیلومتر در پایان دولت تدبیر و امیدرسیده است، اظهار داشت: این عملکرد نشان دهنده بیش از دو برابر شدن راه‌های روستایی استان است در بحث ترمیم و روکش آسفالت راه‌های روستایی و فرعی نیز، ۹۷۳ کیلومتر راه ترمیم و روکش شده اند.
وی با بیان اینکه طی سنوات دولت حدود ۱۰۴۰میلیون ریال صرف پروژه‌های گوناگون در جهت خدمت رسانی به عشایر غیور فارس شده است، افزود: با راه اندازی و بهره برداری از ۲۵۰ پروژه، رشد شاخص‌های توسعه اسکان و مسکن عشایربا رشد حدود۱۲۲ درصد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۲ کاملاً چشمگیر است و در زمینه خانه‌های بهداشت عشایر سیار اتفاقی بزرگ در زمینه بهداشتی در جامعه عشایری فارس رقم خورد.
وی با اشاره به اینکه طرح هادی روستایی تهیه شده تا سال ۹۲حدود ۲ هزار و ۲۶۳ هکتار مساحت را پوشش می‌داده و از سال ۹۲ تا ۹۹ حدود ۷۹۵ هکتار از اراضی روستایی در قالب طرح‌های هادی تهیه و ابلاغ شده است، گفت: واگذاری زمین به روستاییان نیز تا سال ۹۲ حدود ۷۵ هزار هکتار بوده که با توجه به تلاش‌های صورت گرفته طی دولت در حال حاضر به ۱۰۶ هزار هکتار بالغ گردیده است.
استاندار فارس با بیان اینکه احداث و مقاوم سازی مسکن روستایی از محل طرح ویژه بهسازی تا سال ۹۲ حدود ۱۲۴ هزار و ۵۳۴ متر مربع بوده است و در دولت تدبیر و امید ۷۰ هزار و ۳۴۱متر مربع مسکن روستایی جدید بهسازی و احداث شده است، ادامه داد: احداث مسکن ناشی از حوادث تا سال ۹۲ حدود ۵۰ هزار و ۶۳۰ متر مربع بوده که طی دولت ۴ هزار و ۷۶۳ مترمربع به مساحت آن افزوده شده است.
رحیمی با اشاره به اینکه اجرای ۳ هزار و ۹۷۰ هکتار عملیات تجهیز و نوسازی اراضی سنتی موجب صرفه‌جویی ۴/۹ میلیون متر مکعب آب و یک هزار و ۱۳۳ میلیون لیتر سوخت گردیده است. افزود: برنامه احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی با اعتبار۱۳ میلیارد تومان و عملکرد یک هزار و ۵۱۴ هکتار موجب صرفه جویی قابل توجهی از آب کشاورزی گردیده است که از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید در استان فارس است.
وی به بازسازی و نوسازی ۳۵۶ رشته قنات به طول ۱۰۲ کیلومتر و اجرای ۷ هزار و ۵۴۳ هکتار آبیاری تحت فشار اشاره کرد و گفت:با تلاش‌های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید، استان فارس رتبه نخست تسطیح لیزری اراضی کشاورزی را در سطح کشور به دست آورده است.
وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۹۶۴ روستا در استان فارس به اینترنت پرسرعت از طرح USO و ۳۵۶ روستا به اینترنت ADSL متصل شده اند اظهار داشت: در سه هزار و ۸۹ روستای دارای سکنه طرح رومینگ دیتا اجرا شده و گسترش شبکه فیبر نوری روستایی نیز به طول ۱۵۷۱کیلومتر صورت گرفته است.
استاندار فارس با اشاره به هوشمندسازی ۲ هزار و ۸۹۴ مدرسه روستایی در این استان، افزود: در دولت تدبیر و امید تامین ارتباط تلفن خانگی ۴۰ روستا و استفاده از خدمات خودپرداز بانکی به تعداد۵۴ دستگاه صورت گرفته است.
هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.