stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 365357
  • 27 اردیبهشت 1400 - 8:03
2

کنگره ملی بزرگداشت دومین شهید محراب ۲۰ شهریورماه برگزار می شود

کنگره ملی بزرگداشت دومین شهید محراب ۲۰ شهریورماه برگزار می شود
همدان- کنگره ملی بزرگداشت دومین شهید محراب 20 شهریورماه در همدان برگزار می شود.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، نماینده ولی فقیه در استان همدان در نخستین جلسه شورای استانی برگزاری کنگره شهید محراب آیت الله مدنی با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد شهادت شهید محراب آیت‌الله مدنی هستیم، گفت: این شهید ارزشمند زحمات فراوانی در استان همدان کشیده است.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی با اشاره به اثرگذاری های اجتماعی فراوان شهید مدنی در شهر همدان مطرح کرد: هنوز هم آن اثرات اجتماعی در همدان وجود دارد.

امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه شهید مدنی نخستین امام جمعه شهر همدان بود، عنوان کرد: شهید مدنی در سال های ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۱ در شهر همدان زحمات فراوانی کشیده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه از سال ۱۳۵۷ نیز ایشان در همدان مجدد فعالیت های موثری در همدان داشته اند، اظهار کرد: قرار است یک کنگره ملی برای پنج شهید محراب برگزار شود و به علت شرایط کرونایی فعلی، ابتدا مقرر شد که این کنگره به صورت ملی برای ۵ شهید محراب برگزار شود و هم اکنون، برنامه این است که کنگره استانی شهید مدنی در همدان برگزار شود.

تمام وقتش را برای جوانان می گذاشت

در ادامه، تماس تصویری برخط با علی آقامحمدی؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای سیاستگذاری کنگره ملی بزرگداشت دومین شهید محراب برقرار شد.

علی آقامحمدی به بیان خاطراتی از آیت الله مدنی پرداخت و با تشریح موقعیت های عرفانی ایشان به ادای وظائف انقلابی، توجه ویژه ایشان به محرومین، باسواد بودن و توجه ویژه دومین شهید محراب به جوانان، گفت: شهید مدنی، تمام وقتش را برای جوانان می گذاشت.

وی با اشاره به اینکه شهید مدنی عبد امام (ره) بود، عنوان کرد: شهید مدنی، امام (ره) را بسیار قبول داشت و از رفتار ایشان می توان فهمید که قبول داشتن امامت چگونه است.

آقا محمدی در تشریح این موضوع، مطرح کرد:شهید مدنی به افرادی که راه امام (ره) را ترویج نمی کردند، ارادت نداشت و کار آنها را دنبال نمی کرد.

وی در این زمینه به مرحوم کافی اشاره کرد و گفت: به سبب آنکه کافی که مردم را رجوع به غیر امام (ره) داده بود، شهید مدنی گفت که کافی با من هیچ نسبتی ندارد، کافی که گفته بود توبه می کند وشهید مدنی به توبه روی منبر اشاره کرده بودند در نتیجه منجر شد که دیدیم، منبر تند کافی همان منبر توبه کافی بود.

عضو شورای سیاستگذاری کنگره ملی بزرگداشت دومین شهید محراب در پایان سخنان خود به ایجاد صندوق قرض الحسنه مهدیه، ایجاد مهدیه در شهرهای مختلف اشاره کرد و افزود: آدمی جامع و امل مانند ایشان که همه ابعاد را داشته باشد، ندیده ام. و حال که همدان، لنگرگاه حضور ایشان بوده است، بایستی کاری عمیق و گسترده در شان آیت الله مدنی به انجام برسد.

اثرات کنگره، برای جوانان ماندگار شود

در ادامه، استاندار همدان با بیان اینکه تجلیل از جایگاه شهید مدنی تجلیل از جایگاه تمام خوبی ها است، عنوان کرد: باید با برگزاری اینچنین آیین هایی، جوانان و نسل آینده، با ویژگی های این شهید بزرگوار آشنا شوند.

سیدسعید شاهرخی با اشاره به اینکه همدان تجارب و سوابق ارزشمندی در برگزاری این چنین کنگره‌هایی دارد، اظهار کرد: هفته گذشته جلسه مقدماتی برگزاری کنگره تجلیل و بزرگداشت شهید شاخص و هشت هزار شهید استان همدان نیز برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مقدمات و پیش برنامه های این کنگره در حال هماهنگی است، افزود: کنگره بزرگداشت شهید شاخص و هشت هزار شهید استان همدان بسیار با عظمت و فراگیر است و در سال ۱۴۰۲ برگزار می شود.

شاهرخی با تصریح بر اینکه به واسطه برگزاری کنگره های بزرگ ملی و بین المللی، همدان به عنوان یک استان فرهنگی و ممتاز در صدر استان های کشور قرار دارد، گفت: به راستی آیت الله مدنی، از بزرگ ترین مفاخر و سرمایه گرانقدری است که نقش پر رنگی در باورهای دینی و فرهنگی مردم، تجلی و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی داشت.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه های سال ۱۴۰۰ برگزاری این کنگره است و باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

شاهرخی تصریح کرد: کمیته های هشت گانه این کنگره، تشکیل شده است و اعضای آن با جدیت کار را دنبال کنند تا اثرات آن برای جوانان ماندگار شود و در این مسیر، همه بایستی احساس مسئولیت کرده و کار را دنبال کنند.

مصادیق فرهنگ اسلامی را به جوانان معرفی کنیم

در بخش پایانی این جلسه، مدیرعامل موسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی به تشریح کمیته های ۸ گانه جهت برگزاری هرچه مناسبتر این کنگره اشاره کرد و گفت: این کمیته ها شامل کمیته های علمی، تبلیغات، فرهنگی و پشتیبانی، اطلاع رسانی، هماهنگی و امور انتظامی و امنیتی، مردمی، آثار ماندگار، امور زیربنایی و عمرانی است.

سیدکاظم حجازی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ اسلامی بایستی به نسل جوان، مصادیق آن را بایستی به خوبی معرفی کنیم، به شخصیت آیت الله مدنی اشاره کرد و گفت: این شخصیت ها، به دلیل خلوص عمل آنچه را که به جا گذاشته اند از بهترین موارد منبعث از اسلام است.

وی در پایان سخنان خود، از برگزاری کنگره ملی بزرگداشت آیت الله مدنی در همدان در تاریخ ۲۰ شهریورماه خبر داد.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.