stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 367396
  • 02 خرداد 1400 - 18:57
1

شایعات عجیب و غریب عوارض تزریق واکسن کرونا در خوزستان

شایعات عجیب و غریب عوارض تزریق واکسن کرونا در خوزستان
خوزستان - بین مردم خوزستان شایعاتی در خصوص عوارض واکسن کرونا مطرح می‌شود که منجر شد برخی سالمندان برای تزریق واکسن مراجعه نکنند.
قلم | qalamna.ir :

با شروع تزریق واکسن کرونا میان گروه‌های سنی هدف دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، شایعاتی در خصوص عوارض این واکسن شنیده می‌شد، برخی از مردم برای تزریق واکسن مراجعه نمی‌کردند و می‌گفتند با تزریق واکسن ممکن است به کرونا مبتلا شویم و به دیگران انتقال دهیم یا بعد از تزریق باید قرنطینه شویم.

سیدمحمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص شایعات مطرح شده در بین مردم در خصوص عوارض واکسن کرونا گفت: مردم به شایعاتی که در این زمینه مطرح می‌شود، اصلا توجه نکنند، زیرا واکسن‌هایی که در اختیار ما قرار می‌گیرد مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است و تاکنون در افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، مواردی نظیر بیماری شدید و مرگ مشاهده نشده است.

او افزود: در استان‌های مجاور امواج کرونا بیشتر از ۲ تا سه هفته طول نمی‌کشد، اما در خوزستان به علت پهناور بودن استان، تنوع آب و هوایی، وجود مناطق مختلف جغرافیایی، تنوع فرهنگی و داشتن مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی دوره شیوع بیماری طولانی‌تر می‌شود.

علوی بیان داشت: با توجه به فرصت‌های شغلی فراوان کارشناسان و کارگران خارجی از کشور‌های همچون چین، هند و … در صنایع مختلف خوزستان مشغول به کار هستند و برگزاری تجمع بزرگ عزاداری و عروسی و رعایت نکردن اصول بهداشتی در حد قابل قبول از دیگر عوامل انتشار بیماری در خوزستان است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه حدود ۲.۸ درصد از مردم خوزستان یک دوز واکسن را تزریق کرده اند تصریح کرد: با ورود واکسن به چرخه کنترل بیماری، بارقه‌های امیدی پیدا شده و امیدوارم بتوانیم این بیماری را با وجود تمام شرایط، در استان کنترل کنیم و از مردم تقاضا می‌کنیم بر اساس برنامه زمان بندی شده، به مراکز بهداشت و مراکز تجمعی واکسیناسیون مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.