stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 379527
  • 17 تیر 1400 - 20:42
2

گلایه نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از قطعی مکرر و بی برنامه برق

گلایه نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از قطعی مکرر و بی برنامه برق
خراسان رضوی- نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعی برق و علاوه برآن بی‌برنامگی و بی‌نظمی و تغییر برنامه‌های اعلامی از سوی ادارات برق منطقه‌ای به صورت روزانه، نارضایتی مردم را به دنبال داشته، علت این موضوع را عدم توجه دولت به مسئله افزایش تولید برق طبق برنامه ششم توسعه عنوان کرد.
قلم | qalamna.ir :

فاطمه رحمانی اظهار کرد: در روزهای اخیر گزارش‌های متعدد مردم و مشاهدات میدانی، حاکی از اوضاع نابسامانی دارد که در اثر قطعی‌های مکرر و نامنظم برق در مصارف خانگی و حتی در شهرک‌های  صنعتی و کارخانجات ایجاد شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامیتصریح کرد: قطعی برق و علاوه برآن  بی‌برنامگی و بی‌نظمی و تغییر برنامه‌های اعلامی از سوی ادارات برق منطقه‌ای به صورت روزانه، نارضایتی مردم را به دنبال داشته و مکرر گزارش‌هایی مبنی بر قطعی‌های مکرر و خارج از برنامه دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه عدم توجه به مسئله افزایش تولید برق، باعث ایجاد اوضاع نامناسب فعلی شده است، گفت: این مشکلات در حالی است که به گواه اسناد بالادستی و نیز برنامه ششم توسعه، دولت موظف به تولید برق بیش از ظرفیت کنونی شده است. 

رحمانی خاطرنشان کرد: علاوه بر عدم توجه به بحث افزایش تولید، ایجاد تنوع در منابع انرژی و استفاده از انرژی‌های نو، حضور بخش خصوصی و ایجاد مشوق‌های سرمایه گذاری در این صنعت از جمله ظرفیت‌های مغفول مانده در دوره ۸ ساله این دولت است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ضمن اظهار تاسف از تصمیمات نامتعارف مسئولین در قطعی‌های نامنظم برق اینئ موضوع را باعث  آسیب‌های متعدد اجتماعی و فرهنگی و  نارضایتی مردم دانست و عنوان کرد: این مساله  آثار زیان‌باری را در صنعت و اشتغال به همراه داشته و اقتصاد ما را نیز تحت الشعاع قرار داده است.

وی متذکر شد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بر استقرار یک ماهه گرمای شدید در کشور، باید مدیریت صحیح در توزیع برق کشور صورت پذیرد، همچنین اقدامات زودبازده از جمله تعطیلی موقت رمز ارزهای دارای مجوز، تغییر ساعات کاری ادارات و کاهش ساعات کاری کارخانجات پر مصرف با بسیج تمام نهادهای مرتبط نسبت به مدیریت وضع موجود انجام شود.

رحمانی ادامه داد: اوایل تیرماه با توجه به پیش‌بینی‌هایی که از قطعی احتمالی برق شده بود، به جهت بررسی وضعیت برق منطقه، به همراه جمعی از نمایندگان مشهد به مرکز دیسپاچینگ برق مشهد رفته و با مدیرعامل برق منطقه ای دیدار و گزارش‌های وی را شنیده و نکات‌مان را نیز مطرح کردیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حد توان برای بهبود این شرایط تلاش خواهد کرد، اظهار کرد: با آغاز قطعی‌ها نیز، ضمن تماس‌های و مراجعات حضوری مکرر مردم از حاشیه شهر مشهد و نقاط کم برخوردار،  تذکراتی به مسئولین در خصوص توزیع و قطعی عادلانه و راهکارهایی در خصوص مدیریت منظم قطعی‌ها داده شد که امیدوارم مفید فایده واقع شود.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.