stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 381442
  • 25 تیر 1400 - 15:45
1

مجموع مبتلایان به کرونا در فارس به ۳۱۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید

مجموع مبتلایان به کرونا در فارس به ۳۱۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
فارس_ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: مجموع مبتلایان به کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون، به ۳۱۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید.
قلم | qalamna.ir :

دکتر عبدالرسول همتی اظهارداشت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و هجده هزار و ۴۱۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۹۴ هزار و ۵۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۹ هزار و ۹۶۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۰ هزار و ۲۵۲ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۱۴ هزار و ۳۰۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را دو هزار و ۱۹۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۰۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۷۹ هزار و ۵۸۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر همتی با ابراز تاسف از جان باختن ۹ هم استانی دیگر در اثر این بیماری از روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۹۴۳ اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تاکید کرد: جدی گرفتن شیوه نامه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از تردد‌های غیرضرور و دوری از دورهمی‌های خانوادگی، می‌تواند از ابتلا به کروناویروس پیشگیری کند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.