stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 381946
  • 27 تیر 1400 - 2:41
0

شورای نگهبان، نهاد حاکمیتی بر گرفته از مردم است

شورای نگهبان، نهاد حاکمیتی بر گرفته از مردم است
فارس_ شورای نگهبان نهادی حاکمیتی و مردمی است که صیانت از قانون اساسی را بر عهده دارد.
قلم | qalamna.ir :
رئیس دفتر هئیت نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس به مناسبت ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: نظارت بر قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی و نظارت بر انتخابات دو وظیفه اصلی این شورا است.
 
حجت السلام عباس زاده به مردمی بودن شورای نگهبان نیز اشاره کرد و افزود: شش حقوقدان این شورا به پیشنهاد رئیس قوه قضاییه و با رای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند . علاوه بر این نهاد شورای نگهبان شامل شبکه‌ای از ناظران مردمی است که در انتخابات شورای اسلامی، امر نظارت را برعهده دارند.
وی با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار نفر در استان فارس عهده‌دار انجام ، اداره و نظارت بر انتخابات بودند، گفت: این آمار رنگ و بوی مردمی بودن این نهاد را پررنگ می‌کند.
حجت السلام عباس زاده به موضوع بررسی صلاحیت‌ها اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان کار بررسی انتخابات ریاست جمهوری مجلس و خبرگان رهبری بر عهده دارد و انتخابات شورا‌ها بر عهده مجلس شورای اسلامی است.
رئیس دفتر هئیت نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس ادامه داد: در مورد عدم احراز در انتخابات مجلس یعنی اینکه پنج نفری که در استان کار بررسی‌ها را بر عهده دارد به نتیجه قطعی برای رد یا تائید شخص نرسیده اند و نیاز به بررسی بیشتر  دارد یا باید در شورای مرکزی بررسی شود.
هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.