stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 385728
  • 18 مرداد 1400 - 13:47
2

تعداد بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی از مرز ۳۰۰۰ نفر گذشت

تعداد بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی از مرز ۳۰۰۰ نفر گذشت
خراسان رضوی- دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری‌ شده در بیمارستانهای استان خراسان رضوی از مرز سه هزار نفر گذشت.
قلم | qalamna.ir :

دکتر علی اصغر انجیدنی، دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه بیان داشت: در حال حاضر روزانه ۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری می‌شوند و حوزه سلامت این استان شرایط بحرانی را تجربه می‌کند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بهترین راهکار برای کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا و پیشگیری از انتقال این ویروس به شمار می‌رود.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شرکت در هرگونه تجمع و دورهمی حتی بطور محدود می‌تواند زمینه انتقال سویه دلتای ویروس کرونا را فراهم کند ضمن اینکه در حال حاضر بیشتر بیماران به صورت خانوادگی در مراکز درمانی بستری هستند. 

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه محرم افزود: عزاداران حسینی در صورت تمایل به شرکت در مراسم این ماه باید ضمن رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از ماسک استفاده کنند و در فضای باز حضور داشته باشند.

دکتر انجیدنی با بیان اینکه سویه دلتای ویروس کرونا سرعت انتقال بسیار زیاد دارد ادامه داد: در حال حاضر بیشتر بیماران بستری شده و سرپایی در استان مبتلا به این ویروس جهش یافته هستند و پرهیز از دورهمی‌ها، ماندن در خانه، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک از مهمترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به این ویروس است. 

وی گفت: واکسیناسیون کرونا نیز در این استان در حال انجام است اما افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند نیز ایمنی صددرصدی در برابر این ویروس ندارند و می‌توانند ضمن ابتلا به این ویروس ناقل آن نیز باشند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج شیوع کرونا بطور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.

تکمیل ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیربومی در مشهد از چالشهای پیش رو در استان خراسان رضوی به شمار می رود.

هم اکنون ۲۵ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته جان  ۵۴۲ تن دیگر از هموطنان را گرفت و طی این مدت ۳۹ هزار و ۶۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۱۵۸ هزار و ۲۲۹  نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۹۴ هزار و ۱۵ نفر را در کشور گرفته است.

“پاندمی کرونا” در جهان  ۲۰۳ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۵۳۸  نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۳۰۳ هزار و  ۷۰۰ نفر را در ۹۷۸ کشور گرفته است. ۱۸۲ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۳۳۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان هم تاکنون درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با  ۳۶ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۹۴۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۳۲ هزار و ۹۷۷ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. 
پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه دوازدهم را از نظر تعداد مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.