stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 389308
  • 07 شهریور 1400 - 23:09
2
استاندار همدان اعلام کرد:

پیش روی ۳۰ هزار میلیاردتومان طرح در طی ۸سال در استان همدان

پیش روی ۳۰ هزار میلیاردتومان طرح در طی ۸سال در استان همدان
همدان- قلمنا- استاندار همدان از پیش روی ۳۰ هزار میلیاردتومان طرح در طی ۸سال در استان همدان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، سیدسعید شاهرخی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت، که با حضور معاونین استانداری و جمعی از اصحاب رسانه در استان برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، گفت: دلیل جاودانی و سیره و روش‌ شهیدان رجایی و باهنر، برای همه دولت‌ها، اخلاص فداکاری، مردم‌داری و انجام هر فعالیتی برای رضایت خداوند بود.
وی با بیان اینکه نقش رسانه‌ها به عنوان پلی بین دولت و ملت، در توسعه استان، نقشی‌ بدیل است به این اعتبار قدرشناسی از آن‌ها ضرورت و اهمیت دارد، اظهار کرد: رسانه‌های استان با صداقت و حُسن نیت در اصلاح امور، همیشه جریان‌ساز بودند.

در پیشبرد کارها و جهش استان نقش نمایندگان دور قبل و حال حاضر مثبت و تاثیرگذار بوده است، نقش تعدادی پررنگ بوده و بعضی کمتر، بعضی هم هستند هر کاری ما میکنیم جلو کار را می گیرند!

استاندار همدان با اشاره به اینکه در پیشبرد کارها و جهش استان نقش نمایندگان دور قبل و حال حاضر مثبت و تاثیرگذار بوده است، نقش تعدادی پررنگ بوده و بعضی کمتر، بعضی هم هستند هر کاری ما میکنیم جلو کار را می گیرند!، گفت: روش و منش کاری ما، برنامه محور و ریل گذاری برای هر بخش و حوزه بوده است.
این مقام مسئول ادامه داد: با اقدامات انجام شده در بخش بهداشت و درمان استان و عملیاتی کردن پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی توانستیم استان را بعنوان پایلوت درمان معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه در طی سال های مسئولیتم در استان، از سه سد بهره برداری شده و دو سد در دست اجرا است، اظهار کرد: با سرمایه گذاری در بخش برق، زمینه پیشرفت بخش صنعت و کشاورزی فراهم شده است ، بزودی پروژه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در ملایر اجرایی خواهد شد.شاهرخی خاطرنشان کرد: در بهره برداری از پتروشیمی دو معضل خوراک و آب وجود دارد که ما با رفع این مشکلات توانستیم پتروشیمی را مورد بهره برداری قرار دادیم؛ احداث پتروشیمی در نهاوند در دست بررسی است که پس از بررسی کار کارشناسی عملیاتی خواهد شد.

شاهرخی در این خصوص از پیش روی ۳۰ هزار میلیاردتومان طرح در طی ۸سال در استان همدان خبر داد و گفت: با وجود اینکه کل اعتبارات عمرانی استان کمتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده، سی هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در دست اجرا داریم.
وی در این راستا اظهار کرد: یکی‌از اقدامات مهم در روزهای آغازین تصدی مسئولیت خود، تدوین یک برنامه و نقشه راه بود که به‌عنوان شفافیت در برنامه‌ها، اعلام عمومی شد.
وی با بیان این موضوع تشریح کرد: استان دارای برنامه توسعه است که بر اساس ظرفیت‌های موجود احصا و تدوین شده و به تکفیک شهرستان در دستور کار قرار‌ گرفت.
شاهرخی با اشاره به اینکه توسعه استان را بر اساس برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت برنامه ریزی کردیم، اضافه کرد: مطالعاتی که در زمینه حمل و نقل ریلی انجام شده کامل و جامع است، در آینده نیز اتصال ریل راه آهن همدان به ملایر در حال انجام است.
وی با بیان اینکه توانستیم در مدت مسئولیت خود، سد‌های شنجور، سرابی و نعمت‌آباد را تکمیل کردیم، گفت: آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر انجام شد که در سایه این آبرسانی یک تهدید به فرصت تبدیل شد.
استاندار همدان با بیان اینکه سد‌های خرم رود و گرین که در مجموع حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، در حال اجرا است، تصریح کرد: بعداز ۱۸ سال و با حمایت‌های و تلاش‌های جدی مسئولان، پتروشیمی هگمتانه در استان که محصولات مرغوب و ارزآوری نیز دارد، به انجام رسید.
وی با بیان اینکه توانستیم آب پتروشیمی ابن سینا را با ۴ نیم میلیون مترمکعب تامین کنیم که در آینده شروع به‌کار خواهد کرد، مطرح کرد: مجوز پتروشیمی نهاوند اخذ شده و در نظر داریم آب آن را نیز از محل تصفیه آب نهاوند تامین کنیم.
شاهرخی ادامه داد: از سویی، بیش از ۱۲۰۰میلیارد تومان در زمینه زیرساخت‌ها بخصوص در حوزه برق به عنوان یک امر اساسی در حال اجرا داریم.
وی با بیان اینکه استان همدان از لحاظ برق در این مدت اخیر اقوامات مهمی انجام داده که باعث شدع، استان مشکل خاصی دز زمینه برق نداشته باشد، اضافه کرد: در حوزه و بهداشت و درمان فعالیت‌ها و اقدامات گسترده‌ای انجام شده که هرکدام منشا تحولات مهمی در استان و منطقه خواهند بود؛ که در این راستا می توان از پروژه هایی چون بیمارستان فرشچیان با ۲۱۷ تخت، بیمارستان بهار با ۸۴ تخت، بیمارستان اسدآباد با ۱۲۸ تخت، بخش سوختگی بعثت با ۵۰ تخت، بیمارستان نهاوند با ۱۵۰ تخت، بیمارستان شهید سلیمانی تویسرکان، بیمارستان ۱۰۰۰تختخوابی اکباتان که بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در‌ ماه‌های آینده نیز بهره برداری خواهد شد، بیمارستان رزن در حال ساخت، بیمارستان فاطمیه در حال ساخت و غیره نام برد.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۸۷ پروژه در حوزه‌های مختلف طبق برنامه ۱۰۰روز که ارزش آن‌ها بیش از ۳۵۰۰میلیارد تومان است، در روزهای پایانی دولت افتتاح خواهند شد، مطرح کرد: توانستیم ۳۳هزار واحد مسکونی ذیل طرح خانه محرومین با مشارکت مردم، در مدت یک‌سال در مناطق محروم اجرا و به اتمام برسانیم
شاهرخیی در پایان، با اشاره به اینکه بیش از ۳۵۰ مراکز جامع خدمات بهداشتی روستایی احداث شده‌ که تا ۳۰سال آینده استان را در این زمینه بی‌نیاز کرده است، گفت: در روزهای آینده ۵۶۰ واحد مسکن مهر، آماده افتتاح داریم که اطلاع‌رسانی می‌شوند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.