stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 389740
  • 10 شهریور 1400 - 9:18
1

صادرات بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری تعاونی های استان هرمزگان در سال ۹۹/ بیش از ۷ میلیون دلار سهم صادرات تعاونی ها در ۴ ماهه نخست سال

صادرات بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری تعاونی های استان هرمزگان در سال ۹۹/ بیش از ۷ میلیون دلار سهم صادرات تعاونی ها در ۴ ماهه نخست سال
هرمزگان/قلمنا-مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی هرمزگان از صادرات قابل توجه بخش تعاونی های استان با صادرات 100 میلیون دلاری در سال 99 و 7 میلیون دلاری در 4 ماهه نخست سال جاری خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر هادی ابراهیمی  در رابطه تشریح وضعیت تعاونی های استان هرمزگان اظهار داشت: تعداد کل تعاونی ها در استان هرمزگان ۲ هزار و ۹۹۴ واحد است که در این تعاونی ها ۱۴ رشته شامل تعاونی های اعتبار، تامین نیاز تولید کنندگان ، چند منظوره،حمل و نقل، خدمات، سهام عدالت، صنعتی، عمرانی، فرش دستباف، مسکن، معدنی، و کشاورزی فعال هستند و خدمات ارائه می کند.

وی افزود: در تعاونی های استان یک میلیون و ۴۱۶ هزار و ۶۶۸ نفر عضو هستند و ۷۷ هزار و ۸۴۶ نفر اشتغال در این مجموعه ها ایجاد شده است همچنین  تعاونی های استان هرمزگان ۳/۲ درصد کل تعاونی های کشور  را تشکیل می دهند، که بیشترین تعاونی ها مربوط به شهرستان بندرعباس با هزار و ۱۲ تعاونی است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بیان کرد: یکی از مهم ترین اهداف و برنامه های اجرایی مدیریت تعاون در سال ۱۴۰۰ ، اتمام  و تعیین تکلیف برای واحد های مسکونی شرکت های تعاونی مسکن مهر است، که در تلاش هستیم تا پایان سال جاری آن ها را آماده تحویل برای مالکین کنیم.

ابراهیمی عنوان کرد : در بحث صادرات غیر نفتی تعاونی های استان هرمزگان در سال ۱۳۹۹ قریب به ۱۰۵ میلیون دلار صادرات انجام دادند که شامل کالا هایی چون سنگ گچ ، تره بار، ماهی ،گچ دانه بندی شده می شود که به کشور های امارت، هند،عراق، تایلند و سریلانکا صادر شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بخش تعاون ظرفیت عظیمی را جهت توسعه پیش روی استان هرمزگان قرار می دهد و اجرای طرح های تعاونی توسعه اتحادیه های مربوط به فعالیت های صنعتی،دریایی و شیلاتی، تشکیل تعاونی های تسهیلگران و تشکیل تعاونی هایی با فعالیت های پیشرو اقتصادی در منطقه جاسک می تواند آینده ای روشن برای منطقه رقم خواهد زد.

وی خاطرنشان کرد: تعاونی های استان هرمزگان موفق شده اند در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از ۷ میلیون دلار صادرات را به ثبت برسانند که گام موثری در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.