stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 390016
  • 11 شهریور 1400 - 13:00
1
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:

تست ۶۰ درصد افرادِ دارای علائم،‌ منفی است

تست ۶۰ درصد افرادِ دارای علائم،‌ منفی است
اصفهان_ مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: تست حدود ۶۰ درصد افراد دارای علائم‌ کرونا منفی است، پس نباید فکر کنیم تست منفی به معنی مبتلا نشدن به کرونا است.
قلم | qalamna.ir :

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: تست حدود ۶۰ درصد افراد دارای علائم‌ کرونا منفی است، پس نباید فکر کنیم تست منفی به معنی مبتلا نشدن به کرونا است.

حسن ذبیحی در گفت وگو با اظهار کرد: واکسیناسیون در شهرستان اردستان همچنان ادامه دارد و از ابتدای شروع این فرایند ۲۴۴۴۳ نفر از جمعیت شهرستان واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۴۴۱۲ نفر نوبت اول واکسن و تعداد ۱۰۰۳۱ نفر نوبت دوم واکسن خود را دریافت کردند، افزود: از ابتدای شروع واکسیناسیون ۳ مدل واکسنِ سینوفارم، آسترازنکا و کوبرکت به شهروندان تزریق شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: وضعیت کرونا در اردستان همچنان ناپایدار است و هنوز نمی‌توانیم اعلام کنیم به ثبات و یا کاهش موارد جدید شناسایی در این پیک رسیده ایم. آمار روزانه شناسایی و بستری کرونا هر روز متفاوت است و مطمئنا شکننده خواهد بود.

ذبیحی با بیان اینکه هنوز آمار روزانه کرونا در شهرستان به ثبات نرسیده است و تعداد مراجعان به مراکز درمانی زیاد است، خاطرنشان کرد: تعداد مراجعان با علائم کرونا به مراکز درمان زیاد است، اما از این افراد تست گرفته نمی‌شود و به توصیه پزشک این افراد در خانه قرنطینه و درمان خانگی می شوند.

وی افزود: تست حدود ۶۰ درصد افراد دارای علائم‌ کرونا منفی است، پس نباید فکر کنیم تست منفی به معنی مبتلا نشدن به کرونا است. علائم بیماری کرونا مهمتر از تست است که بنا بر همین اصل هر فردی علائم کرونا را داشت درمان او توسط پزشک دنبال می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به ضریب خطای ۴۰ تا ۵۰ درصدی تست‌ها، خاطرنشان کرد: در برخی موارد بسیاری از افراد چند روز علائم کرونا داشته اند، اما نتیجه تست‌شان منفی بوده است. این افراد باید بدانند برای تشخیص کرونا، اولویت علائم بالینی است. کم نیستند بیماران علامت‌دار با نتیجه تست منفی که به کرونا مبتلا هستند، بنابراین افراد صرفا به نتیجه یک تست قناعت نکنند.

ذبیحی در خصوص روند واکسیناسیون کرونا در شهرستان گفت: هم اکنون افراد بالای ۱۸ سال که دارای بیماری زمینه‌ای باشند، زنان باردار، جاماندگان گروه‌های بالای ۵۰ سال و فرهنگیان شهرستان را واکسینه می کنیم، اما از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام شده در هفته آینده تعداد پنج میلیون واکسن وارد استان خواهد شد که می‌تواند تعداد قابل توجهی را واکسینه کرد.

وی گفت: اردستان همچنان در تزریق واکسن رتبه برتر استان را دارد و اگر موضوع تامین واکسن برطرف شود می توانیم روزانه ۵۰۰ نفر را واکسینه کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به اینکه برخی به اشتباه تصور می‌کنند که کودکان به بیماری کرونا مبتلا نمی‌شوند، تاکید کرد: ویروس کرونا می‌تواند تمام گروه‌های سنی از نوزاد یک روزه تا سالمند را مورد آسیب جدی قرار دهد.

ذبیحی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان نسبت به بقیه گروه های سنی سیستم ایمنی خیلی قوی ندارند، خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان ۴۱ کودک کمتر از ۵ سال و ۲۶۷ نوجوان کمتر از ۱۸ سال درگیر کرونا شدند، اما مورد فوتی در این گروه سنی نداشتیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.