stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۳ خرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 2 June , 2024
  • کد خبر : 39085
  • 14 فروردین 1399 - 13:20
0

نامه مدیران عامل ادوار سازمان بیمه سلامت ایران به رئیس مجلس: تا دیر نشده دولت را ملزم به قرنطینه کنید؛ اقدامات کنونی، ناکافی است

قلم | qalamna.ir :

نامه مدیران عامل ادوار سازمان بیمه سلامت ایران به رئیس مجلس: تا دیر نشده دولت را ملزم به قرنطینه کنید؛ اقدامات کنونی، ناکافی استمدیران عامل ادوار سازمان بیمه سلامت ایران در نامه ای به رئیس مجلس درخواست کردند: تا دیر نشده دولت را ملزم به قرنطینه کنید؛ اقدامات کنونی، ناکافی است.

عصرایران متن نامه به شرح زیر است:

بنام خدا
جناب آقای دکتر علی لاریجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام

در آغاز لازم می دانیم سال جدید و اعیاد شعبانیه را خدمت حضرتعالی تبریک عرض نماییم.

باستحضار می رساند آنچه ما مدیران ادوار سازمان بیمه سلامت ایران را ملزم به نگارش این مکتوبه نمود ، احساس مسئولیت به سلامت مردم، مصالح نظام و انقلاب و منافع ملی کشور می باشد.

شرایط همه گیری موجود در انتشار ویروس مرموز کرونا که موجب مشکلات عدیده در سلامت مردم در عرصه بین الملل و نگرانی های حوزه های حکمرانی در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی گردیده است شرایط مناسبات بین المللی را تحت الشعاع خود قرار داده و اختلالات جدی را در کارکردهای حوزه های یاد شده شاهد هستیم.

شرایط کشور ما نیز متاثر از این ویروس علیرغم زحمات و تلاش های درخور تحسین نظام ارائه خدمات سلامت و تقدیر از جانفشانی ها و ایثار ارائه کنندگان خدمات سلامت، نیازمند تدابیر ویژه ای می باشد که اگر فکر عاجل برای آن نشود ممکن است، مداخلات دیرهنگام علاوه بر نداشتن کارآیی منجر به اتلاف منابع نیز گردد.

مهمترین اقدام در شرایط اپیدمی یک بیماری مسری قطع فوری زنجیره انتقال عامل بیماری می باشد که برای مدیریت آن بر اساس نظام مراقبت مکلف هستیم، از طریق شناسایی، تشخیص بموقع، مداخله بهنگام، ثبت و جمع آوری درست داده ها، پردازش و تحلیل و گزارش دهی اطلاعات، شرایط تصمیم گیری را برای اتخاذ راهبردهای کلیدی و اثربخش، فراهم آوریم.

بدون شک دقت، صحت و سرعت در فرآیند تصمیم گیری برای کارآمدتر نمودن اقدامات بسیار استراتژیک و کلیدی است و تعلل در این مسیر می تواند خسارات غیر قابل جبران و بحرانی را به همراه داشته باشد، تجربه کشورهای چین، انگلستان، ایتالیا، اسپانیا حاکی از اتخاذ تدابیر علمی، قاطع در کنترل به منظور قطع زنجیره انتقال است، در این کشورها به ترتیب با ١٠ ، ١٠٠، ١٧٠ و٢٠٠ مورد فوتی اقدام عاجل و قاطع برای اجرای قرنطینه همگانی و الزام و اجبار در حضور مردم در منازل اجرایی شد.

در کشور ما نیز شواهد و قرائنی وجود دارد که می بایست پس از اپیدمی آنفولانزای N1H1 تمهیداتی برای تقویت نظام مراقبت و اقدامات بین بخشی در حمایت از نظام سلامت و تدوین سازوکار مناسب برای مقابله صورت می گرفت، لیکن پس از ورود ویروس به کشور متاسفانه تصمیمات متخذه از کارآیی لازم برخوردار نبود و یا نتوانسته بر قطع زنجیره انتقال اثرات لازم را داشته باشد.

باتوجه به شواهد علمی و تجارب موجود، طی نامه ای به رئیس جمهور محترم و رئیس ستاد بحران ملی کرونا درخواست نمودیم، بر اساس شواهد و قرائن علمی نسبت به قرنطینه افراد در منزل اقدامی عاجل بدون فوت وقت بفرمایند، که نتیجه آن محدودسازی تردد در محدوده استان ها بوده است و این اقدام خوب به هیچ عنوان اثربخشی لازم را در قطع زنجیره انتقال نداشته بلکه می تواند موجب اتلاف زمان شود.

با عنایت به محدودیت های اقتصادی و لزوم تمشیت و مدیریت هوشمندانه به وضعیت اقتصادی جامعه امروز بیش از هر زمان باید توجه به بالا بودن کارآیی و اثربخشی اقدامات در حداقل زمان نمود تا تاب آوری اجتماعی و اقتصادی بتواند شرایط موجود را بدون کوچکترین تنش و با بالاترین حمایت جامعه مدیریت نمود، پرواضح است در این شرایط سرمایه اجتماعی بالاترین دارایی نظام حکمرانی در ایجاد ضمانت هایی است که به تسهیل در حوزه اجرایی خواهد شد.

لذا استدعای عاجل داریم به هر طریق که مورد صلاحدید است در حداقل زمان ممکن با ابلاغ مصوبه ای حمایتی، دولت را ملزم به قرنطینه نمودن مردم در منزل نموده تا با تقویت نظام مراقبت فعال، زنجیره انتقال در حداقل زمان ممکن قطع شده و از فرسایشی شدن زمان درگیری کشور، مردم و حوزه اجرایی با اثرات مخرب این ویروس در سلامت جامعه و اختلال در حوزه اقتصادی اجتماعی رهایی یابد.

قبلا از تسریع در اوامر اثرگذاری که خواهید فرمود کمال تشکر را داریم.

مدیران عامل ادوار سازمان بیمه سلامت ایران:

دکتر احمدخالق نژاد طبری
دکتر محمد رضا واعظ مهدوی
دکتر سید ابوالقاسم موسوی
دکتر صادق رجایی
دکتر محمد سعید کارآموز
دکتر رحمت اله حافظی
مهندس سیدعبدالله عمادی
دکتر محمد جواد کبیر

————————————

بیشتر بخوانید:

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.