stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 396502
  • 17 مهر 1400 - 12:17
0

۲ هزار و ۷۰۰ متهم به قاچاق کالا در خراسان جنوبی دستگیر شدند

۲ هزار و ۷۰۰ متهم به قاچاق کالا در خراسان جنوبی دستگیر شدند
قلم | qalamna.ir :

سردار ناصر فرشید روز شنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان که همزمان با آغاز هفته نیروی انتظامی با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد افزود: همچنین در یک سال گذشته بیش از ۷۲ تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد و در این رابطه بیش از هشت هزار و ۶۰۰ نفر قاچاقچی دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: در زمینه خدمتگزاری به مردم در کنار اقدامات پیشگیرانه، مقابله‌ای و سلبی، اقدامات خدمت‌رسانی در رده‌های مختلف از جمله صدور بیش از پنج هزار و ۳۰۰ جلد گذرنامه و ۱۳ هزار و ۷۰۰ گواهینامه انجام شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از شماره‌گذاری و نقل و انتقال بیش از ۳۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو در این مدت خبر داد و گفت: اعزام بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر مشمول به دوره مقدس سربازی و صدور بیش از هفت هزار و ۸۰۰ مجوز تحصیلی و خروج از کشور از دیگر اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه شماره تلفن ۱۱۰ برای اجرای ماموریت‌های فوریتی مشخص شده است افزود: همکاران باید در کمترین زمان در صحنه حضور یابند و برای امدادخواه اقدام کنند که در این خصوص روزانه بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تماس را پاسخگو بودیم.

سردار فرشید بیان کرد: درخصوص پاسخگویی مرکز مشاوره و مددکاران در کلانتری‌ها در جهت صلح و سازش نیز در یک سال اخیر بیش از ۱۶ هزار و ۹۰۰ نفر به این مراکز و مددکاران مراجعه کردند.

وی گفت: با توجه به شرایطی که وجود دارد، تصادفات در استان ۲ درصد افزایش یافته که برای ما بسیار سنگین است و در این مدت چهار هزار و ۳۰۰ مجروح و ۲۳۴ نفر فوتی در محورهای مواصلاتی و درون شهرهای استان داشتیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: با توجه به شرایط موجود و افزایش وقوع سرقت‌ها در استان بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر سارق دستگیر شدند و بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها کشف شده است.

وی اضافه کرد: آمادگی داریم برای افزایش عملکرد و بهبود رفتارها، نقطه نظرات مردم استان را از طریق شماره تلفن ۱۹۷ دریافت کنیم.

سردار فرشید گفت: در سال‌های گذشته با توجه به تاکیدات هیات رئیسه ناجا تلاش شده در جهت هوشمندسازی پلیس اقدامات لازم به عمل آید و امروز در رده‌های مرزبانی با استقرار تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی مرز را رصد می‌کنیم.

وی افزود: همچنین در درون شهرها برای تسریع در رسیدگی به خواسته‌های مردم اقدامات الکترونیکی انجام شده یا در دست اقدام است.

وی گفت: با توجه به تفاهمی که بین قوه قضاییه و نیروی انتظامی برای رسیدگی به پرونده‌ها شکل گرفته است امیدوارم بتوانیم هرچه بیشتر به این مهم و اعتمادی که بین مردم به دست آورده‌ایم پاسخگویی مناسب داشته باشیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ضمن قدردانی از حمایت‌های اعضای شورای تامین و دستگاه‌های اجرایی در تولید و حفظ امنیت و اجرای ماموریت‌های پلیس در طول سال افزود: شعار هفته نیروی انتظامی امسال «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه نیاز مردم و خدمت کردن به آنها یک نعمت الهی است اظهار داشت: من و همکارانم در جای جای کشور اسلامی و استان خراسان جنوبی این افتخار و لیاقت را داریم که خدمتگزار مردم باشیم.

سردار فرشید گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند تنها سازمانی که بیشترین ارتباط را با مردم دارد نیروی انتظامی است و ما باید این را قدر بدانیم.

وی افزود: همچنین با توجه به فرمایش فرمانده کل قوا مدال با افتخار مجاهد فی سبیل الله را به همکاران انتظامی عنایت کردند باید این مهم را قدر بدانیم و در جهت حفظ این مدال تلاش بیشتری داشته باشیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد: خوشحالیم که امروز این نعمت الهی و توفیق را داریم که از نقطه‌های صفر مرز توسط رزمندگان و ایثارگران مرزبانی تا عمق کشور درون شهرها و روستاها توسط رده‌های انتظامی، امنیت را تامین کرده و در کنار مردم و برای مردم خدمتگزار باشیم.

وی گفت: همچنین خوشحالیم در کنار ماموریت‌های تعریف شده این افتخار را داریم که می‌توانیم ماموریت‌های پیش‌بینی نشده از جمله مقابله با ویروس منحوس کرونا در کشور و استان در کنار سایر رده‌های مقابله‌کننده به خوبی اجرای ماموریت کنیم.

مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان امروز به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، استاندار خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران کل ستادی و استانی در ستاد فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی برگزار شد.

هفدهم تا بیست و سوم مهر ماه هفته نیروی انتظامی با شعار «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» نام دارد.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.