stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 3979
  • 03 مهر 1394 - 23:38
2

توجهی به نقش فیزیوتراپیست ها در طرح تحول سلامت نشده است

تاکنون هیچ توجهی به نقش فیزیوتراپیستهای کشور در طرح تحول سلامت نشده است.

قلم | qalamna.ir :
باشگاه خبرنگاران -توجهی به نقش فیزیوتراپیست ها در طرح تحول سلامت نشده استمحمد علی محسنی بندپی عضو هیات علمی گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به اینکه فیزیوتراپی در کشور ما یکی از رشته های خیلی پیشرفته است ؛ اظهار داشت: همکاران فیزیوتراپیست ما در مقاطع کارشناسی ؛ ارشد و phd به تمام مهارتهای لازم در آموزش ؛ پژوهش و ارائه خدمات بالینی مجهز هستند.
وی افزود:  با توجه به گستردگی و پراکندگی این رشته در سطح کشور ؛ حرکت جمعیت به سمت سالمندی و تغییر سیمای بیماریها از بیمارهای واگیردار به بیماریهای عصر مدرنیته نقش فیزیوتراپی هر روز مشخص تر می شود .
 وی با بیان اینکه از کودک تازه متولد شده تا بیمار فلج مغزی ممکن است به فیزیوتراپی نیاز داشته باشند ؛ ادامه داد :اهمیت این موضوعات سبب شده است بطور مرتب دوره های بازآموزی مدون را در جاهای مختلف با هماهنگی وزارت بهداشت برگزار کنیم و همکاران فیزیوتراپیست نیز در دوره های آموزش کوتاه مدت و دراز مدت شرکت کرده و  منشاء خدمات ارزشمندی برای جامعه هستند.
بندپی با اشاره به اینکه آموزش فیزیوتراپی از لیسانس به دکترای حرفه ای تغییر و ارتقا یافته است ؛اذعان داشت : اگر آموزش فیزیوتراپی از مقطع لیسانس به دکترای حرفه ای ارتقا یابد هم در هزینه های توانبخشی و سلامت بیماران و هم سیستم بهداشت و درمان صرفه جویی و بهره وری بالایی خواهیم داشت ضمن آنکه خدمات بهتری به بیماران ارائه خواهد شد.
 عضو هیات علمی گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اعلام اینکه مردم به خدمات DPT بیشتر نیاز دارند؛ خاطرنشان ساخت : لیسانسیه هابه دنبال یدک کشیدن لقب دکترا نیستند و جایگاه سایر متخصصان بسیار رفیع تر از آن چیزی است که فیزیوتراپیست ها درDPT به د نبال آن هستند.
وی با اشاره به ا ینکه قرار نیست و نمی توانیم با تعداد واحدهای اضافه تر کار یک ارتوپد یا  جراج مغز و اعصاب را انجام د هیم تصریح کرد: ارتقای علمی فیزیوتراپیست ها به معنای مداخله درکار پزشکان متخصص نبوده و قصد ارتقای کار خود را داریم و به بهانه دخالت در کار آنها نباید مانع پیشرفت فیزیوتراپیستها شویم.

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.