stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 399167
  • 02 آبان 1400 - 9:47
1
استاندار سابق همدان:

حرکت به سمت توسعه در استان همدان ریل گذاری شده است

حرکت به سمت توسعه در استان همدان ریل گذاری شده است
همدان- قلمنا- استاندار سابق همدان گفت: حرکت به سمت توسعه در استان همدان ریل گذاری شده است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، سیدسعید شاهرخی در مراسم تودیع و معارفه استاندار همدان، بابت خدمت ۱۸ ساله خود در همدان خداوند را شکر کرد و گفت: بزرگترین سرمایه اجتماعی خود را خدمت به مردم همدان می دانم.

وی با بیان اینکه در بدو ورود به استان همدان با توجه به شرایط کشور و استان، اولویت را توجه به معیشت و حمایت از تولید و ایجاد شغل قرار دادم، مطرح کرد: دستور رهبری توجه جدی به سرمایه اجتماعی بود و به این مهم توجه شد.

استاندار پیشین همدان با بیان اینکه در عرصه تولید، جذب سرمایه گذار و ایجاد پروژه های جدید و تاثیرگذار را در پیش گرفتیم، ادامه داد: حمایت از تولید مستقل و بالابردن ظرفیت واحدهای تولیدی هم چنین جلوگیری از تعطیل شدن واحدها و فعال کردن واحدهای راکد از برنامه های ما بوده است.

شاهرخی با بیان اینکه سعی شد مانع حاشیه ها در استان همدان شویم، گفت: نمی گوییم، همدان گلستان بود و مزاحم نداشته ایم اما از افراط و تفریط دور و افراد تندرو از هر دو جناح را قیچی کردم.

وی با تاکید بر اینکه برای اداره استان برنامه محوری را در پیش گرفتیم، اظهار کرد: بر همین اساس برای مسایل فرهنگی، اقتصادی، رسانه و غیره برنامه تدوین شده ضمن اینکه کاستی هایی که وجود داشته نشات گرفته از فضاهای ملی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ مساله ای تولیدکننده چالشی نبودیم و همدان در بسیاری از شاخص ها امن ترین و زبانزد بوده، مطرح کرد: در سند راهبری تکلیف صنعت، خدمات، گردشگری و کشاورزی را تعیین کردیم و این روند عملیاتی و در حال اجرا است.

شاهرخی با تصریح بر اینکه رعایت عدالت و توزیع عادلانه در دستور کار بود، اضافه کرد: در استان همدان بیش از ۸۰ پروژه موثر در حال اجرا است و بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه جذب کرده ایم.

وی به پیشروی پروژه هایی چون راه آهن در استان همدان اشاره کرد و افزود: حرکت به سمت توسعه در استان همدان ریل گذاری شده است.

استاندار پیشین همدان با بیان اینکه در مقابله با چالش کم آبی، بعد از تکمیل سد کلان، سدهای مختلفی افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند، گفت: طرح بزرگ آبرسانی به همدان، ۱۲ شهر و ۱۶۹ روستا را تامین می‌کند و نقش مهمی برای شمال استان خواهد داشت.

وی با یاداوری اینکه چهار واحد گاوداری چهارهزار راسی توسط شرکت شستا در استان در دست اجرا است، گفت: زیرساخت‌ها صنعت استان همدان را در افق بلند مدت تدوین و آماده کرده‌ایم.

شاهرخی با یادآوری اینکه منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌ها برتر را در دست ساخت داریم و سه سایت ملی و جهانی در منطقه کبودرآهنگ و تویسرکان در حوزه گردشگری تعریف شده، افزود: در حوزه سلامت و زیرساخت‌های آن یکی از استان‌های پیشرو هستیم.

وی در ادامه، استان همدان را به لحاظ سلامت و زیرساخت‌های آن یکی از استان‌های پیشرو دانست و از  تلاش و فداکاری کادر بهداشت و درمان در کنترل، پیشگیری و مقابله با کرونا تقدیر کرد و افزود: هر سال در استان همدان، یک بیمارستان افتتاح شده است.

استاندار سابق همدان ضمن تشکر از مدیران دستگاه های اجرایی مختلف در استان همدان، در پایان به توجه استان به جایگاه جوانان، سمن ها، اتاق بازرگانی، بانوان، هیئت های اندیشه‌ورز و غیره اشاره کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.