stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 40117
  • 15 فروردین 1399 - 0:52
1

کاهش ۶۰ درصدی سفرها و ترددها برای مقابله با کرونا

کاهش ۶۰ درصدی سفرها و ترددها برای مقابله با کرونا

فرمانده نیروی انتظامی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با برخی فرماندهان انتظامی استان ها تاکید کرد : عبور از بحران ها نیازمند مشارکت همگانی و حفظ آرامش عمومی است.

قلم | qalamna.ir :

در تداوم برگزاری جلسات قرارگاه بهداشتی ـ درمانی نیروی انتظامی، پیش از ظهر امروز، سردار ” حسین اشتری” ؛ فرمانده نیروی انتظامی با فرماندهان انتظامی استان های سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس نشستی برگزار و تدابیر و رهنمودهای لازم را ابلاغ و اعلام کرد.

فرمانده نیروی انتظامی در این ارتباط ویدئو کنفرانسی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، نیروی انتظامی در همراهی و همکاری با ستاد ملی مقابله با کرونا ، اقدامات مطلوب و درخور توجهی انجام داده و ان شاء الله با مشارکت همگانی در اجرا و پیاده سازی اقدامات پیشگیرانه بهداشتی و توجه به توصیه ها، به زودی زود، این مهمان ناخوانده از کشور و جامعه جهانی رخت بربندد و ریشه کن شود.

سردار اشتری با قدردانی از زحمات آحاد فرماندهان و کارکنان در همه صحنه های عملیاتی و ماموریتی بیان کرد : باید تمام توان و تلاشمان را در میدان مقابله، مهار و کنترل ویروس کرونا به کار گیریم و در همکاری با ستاد ملی مقابله با کرونا چون روزهای گذشته پیشتاز و در خط مقدم ایفای نقش کنیم.

وی با تشریح تمهیدات و اقدامات نیروی انتظامی در میدان مقابله با کرونا خاطر نشان کرد : خوشبختانه طیف وسیعی از مردم، هشدار ها و توصیه های مسئولان امر را مبنی بر کاهش تردد ها جدی گرفته و بر مبنای اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی در این ایام نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۶۰ درصدی سفرها و ترددها هستیم، البته باید بگویم این آمار در روزهای مختلف نوسان دارد.

توجه مردم به توصیه های پلیس و روند کاهشی سفرهای نوروزی

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به روند کاهشی سفرهای نوروزی و ترددها عنوان کرد: هرچند نسبت به شرایط کنونی، انتظار می رود میزان کاهش سفرها از آمار اشاره شده کمتر باشد و به حداقل و صفر برسد؛ اما لازم می دانم از همراهی و همکاری مردم و توجه به توصیه ها و هشدارهای پلیس صمیمانه قدردانی نمایم.

وی با اشاره به نقش اثرگذار پلیس در همراهی مردم با ستاد ملی مقابله کرونا ادامه داد : مطابق نظر سنجی ها، هموطنان عزیر نسبت به توصیه ها و هشدارهای پلیس در این شرایط اقبال و استقبال خوبی داشته و به نیروی انتظامی اعتماد دارند.

سردار اشتری با بیان اینکه در هر شرایطی باید برای خدمات رسانی و اجرای ماموریت ها آماده باشیم، مطرح کرد : همزمان با هفته ناجا در سال ۹۸ ، نیروی انتظامی با شعار ” پلیس هوشمند، امین مردم ” رویکرد و روش جاری خود را اعلام و ابلاغ کرد و امروز و در این شرایط، روند خدمات دهی پلیس نه تنها تعطیل نشده بلکه بر مبنای وجود زیر ساخت های الکترونیکی و هوشمند، خدمات غیر حضوری و الکترونیکی بیشتری ارائه می شود.

سبز پوشان ناجا پای کار هستند

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید براینکه در این شرایط حساس چون همیشه، همه فرماندهان و سبز پوشان ناجا پای کار هستند ، تصریح کرد: اتخاذ راهکارهای عملیاتی برای صیانت از سلامت کارکنان صورت گرفته و حداقل امکانات و اقلام بهداشتی اعم از دستکش و ماسک در اختیار ماموران پلیس قرار می گیرد .

وی با بیان اینکه به فراخور ماموریت های خاص باید امکانات و تجهیزات خاص ایمنی، حفاظتی و بهداشتی در اختیار ماموران پلیس باشد، ادامه داد : روند ضد عفونی مراکز انتظامی باید به طور مستمر و روزانه انجام شود و رعایت پروتکل های ابلاغی بهداشتی درون سازمانی برای همه نیروهای پلیس الزامی است.

سردار اشتری در ادامه بر لزوم ارائه خدمات مطلوب درمانی در بیمارستان های ناجا تاکید و تصریح کرد: متاسفانه برخی از همکاران در جریان اجرای ماموریت ها به این ویروس مبتلا شده و لازم است فرماندهان و مسئولان مستمرا پیگیر وضعیت و شرایط جسمی و روحی این کارکنان باشند و برای رفع نیازهای آنان و خانواده هایشان بکوشند، هر چند بر مبنای نظارت های میدانی این اقدامات اجرایی می شود و بنده بر تداوم چنین رویکردهایی به ویژه نسبت به خانواده های متوفیان تاکید ویژه دارم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نسبت به حفظ سلامت نیروها حساس هستم و طی روزهای اخیر شخص بنده ، سردار ” محمود صادقی”؛ رئیس دفتر فرماندهی ناجا و سردار” محمد زارعی “، معاون نیروی انسانی ناجا به صورت تلفنی با چند تن از همکاران بیمار صحبت کرده و جویای احوالشان شدیم، افزود: همه مدیران و مسئولان باید جویای احوال نیروهای مبتلا و بستری شده باشند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه همه باید در عرصه مقابله با کرونا همدل و یکصدا باشیم، تاکید کرد : عبور از بحران ها نیازمند مشارکت همگانی است و حفظ آرامش عمومی؛ اولین و مهم ترین نیاز برای مدیریت هر بحرانی است، بنابر این باید با روش و رویکردمان هم در خانواده بزرگ نیروی انتظامی و هم جامعه آرامش و امنیت خاطر تزریق کنیم و با التهاب آفرینان بویژه در فضای مجازی به جد برخورد کنیم ؛ هر چند که پلیس فتا و پاوا تا کنون در شناسایی برخورد با کسانی که به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند، اقدامات قابل توجهی داشته و این روال ادامه دارد .

سردار اشتری در پایان با اشاره به بیانات نوروزی مقام معظم رهبری و سخنان معظم له در روز گذشته گفت : فرمایشات فرماندهی معزز کل قوا ، راهگشا ، راهبردی ، تاکتیکی و کاربردی است و با توسل و توجه به این تدابیر می توانیم از همه بحران ها به سلامت عبور کنیم.

براساس گزارش سایت پلیس، در این ارتباط ویدئو کنفرانسی، سردار ” حبیبی “؛ فرمانده انتظامی استان فارس، سردار” تقوی”؛ فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی، سردار ” معصوم بیگی “؛ فرمانده انتظامی استان اصفهان، سردار ” عباس زاده “؛ فرمانده انتظامی استان خوزستان، سردار ” ملکی ” ؛ فرمانده انتظامی استان گیلان، سردار ” جاویدان “؛ فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، سردار ” مهدیان نسب “؛ فرمانده انتظامی استان لرستان، سردار ” شجاع ” فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی، سردار ” میر حیدری “؛ فرمانده انتظامی استان یزد و سرهنگ ” دستور ” معاون هماهنگ کننده استان مازندران گزارشی از عملکرد خود ارائه کردند .

همچنین سردار ” قنبری “؛ فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، سردار ” جعفر پور”؛ فرمانده انتظامی استان هرمزگان، سردار ” واعظی ” فرمانده انتظامی استان بوشهر ، سرهنگ ” فرشید ” جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان از اقدامات صورت گرفته گزارشی ارائه و تدابیر ابلاغی سردار ” حسین اشتری “؛ فرمانده نیروی انتظامی ، سردار ” غلامرضا رضائیان ” ؛ رئیس بازرسی ناجا، سردار ” محمد شرفی “؛ جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا و سردار ” حسین ساجدی نیا ” ؛ معاون عملیات ناجا را دریافت کردند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.