stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 22 May , 2024
  • کد خبر : 406982
  • 18 آذر 1400 - 17:05
2

باندکلاهبرداران میلیاردی فروش مسکن مهرپردیس متلاشی شد

باندکلاهبرداران میلیاردی فروش مسکن مهرپردیس متلاشی شد
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ بهزاد عبدیان روز پنجشنبه به خبرنگار گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی برکلاهبرداری در فروش مسکن مهر با اسناد جعلی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی توضیح داد: متهمان با جعل برگه های قرار داد مسکن مهر و سوء استفاده از اعتماد مالباختگان  و ظاهری فریبنده  مبلغ ۶ میلیارد و  ۱۵۰ میلیون ریال از آنان کلاهبرداری کردند.

وی افزود ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضایی ۳ نفر از متهمان مورد نظر را که دو واحد مسکن مهر را با اسناد جعلی به ارزش ۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال فروختند را پس از دستگیری به پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان پردیس از کشف ۲۰فقره سرقت خودرو و محتویات آن با دستگیری سارق حرفه ای و سابقه دار در پردیس خبر داد و اظهار داشت: ماموران کلانتری شماره ۱۴ فاز یازده مسکن مهر پردیس  با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند سارق حرفه ای و سابقه دار را شناسایی کنند.

عبدیان گفت: به منظور برقرای نظم و امنیت عمومی ماموران کلانتری ۱۲ بومهن پس از اقدامات پلیسی ۲سارق حرفه ای سابقه دار با ۴ فقره سرقت خودرو به هویت “مق”و”مص”را دراین رابطه شناسایی و با هماهنگی قَضایی در اقدامی غافلگیرانه با مقادیر زیادی اموال سرقتی دستگیر کردند.

وی با اشاره به دستگیری سارق جهیزیه ۵ میلیارد ریالی عروس، توضیح داد: در پی گزارش سرقت شبانه تمامی جهیزیه نوعروس از یک منزل مسکونی در منطقه فاز ۸  مسکن مهر موضوع شناسایی ودستگیری سارق در دستور کار تیمی از ماموران کلانتری ۱۳ دره بهشت این فرماندهی قرار گرفت‌.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان پردیس گفت: با بررسی صحنه سرقت و آثار به جامانده ماموران به یکی از ساکنین بلوک مظنون و با هماهنگی مقام  قضایی وی را دستگیرکردندو متهم در مواجهه با مدارک و ادله لب به اعتراف گشود و به سرقت جهیزیه  نوعروس اعتراف کرد.

عبدیان از شناسایی و برخورد با عامل انتشار تصاویر خصوصی در صفحات مجازی خبرداد و اظهار داشت: در پی بازدید در صفحات مجازی توسط کارشناسان پلیس فتای شهرستان به صفحه ای که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی یک باشگاه ورزشی می‌کرد، مشکوک و اقدامات لازم برای بررسی آن صورت گرفت.

وی گفت بعد از پیگیری و اقدامات پلیسی کار شناسان پلیس فتا متهمه ۳۱ ساله را شناسایی وبا هماهنگی مقام قضایی برای ارایه پاسخ به پلیس فتا دعوت شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس افزود: متهمه در ابتدا منکر هر گونه اعمال مجرمانه شد ولی با دیدن مستندات  لب به اعتراف گشود و بزه انتسابی خود را پذیرفت و پس از سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

عبدیان گفت: به شهروندان توصیه می شود که درصورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی گزارش  ودرخواست خود را ثبت کنند.

 فرمانده انتظامی شهرستان پردیس با اشاره به دستگیری جاعل وسارق به عنف حرفه ای و کشف مهر واسناد جعلی در پردیس، توضیح داد: برابر اطلاع واصله مبنی بر اینکه شخصی با جعل امهار و اسناد اقدام به سو استفاده از اسناد می کند موضوع بصورت ویژه در دستور کار کار آگاهان پلیس آگاهی و مامورین کلانتری ۱۲بومهن قرار گرفت.

عبدیان افزود:  ماموران دربازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه سلاح ،چند قبضه سلاح سرد،یک دست لباس نظامی کامل با آرم وعلایم،کارت شناسایی جعلی،۷عدد مهر دست ساز وجعلی ادارات، دوعدد شناسنامه جعلی ،چند عدد اسپری وافشانه، دوعدد پلاک دستکاری شده وسرقتی ،یک عدد کیس رایانه،پرینتر،دستگاه ساخت مهر جعلی،دستگاه کپی و اسکنر کشف وضبط کردند.

وی ادامه داد:  با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که متهم در ۴مورد تحت عنوان مامور نیروی انتطامی زورگیری و سرقت به عنف داشته است و پس از شناسایی ۴ نفر شاکی روانه زندان شد.

قاتل فراری در کمتر از ۸ساعت در پردیس دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: با تلاش کار آگاهان پلیس آگاهی شهرستان پردیس فردی که بدلیل اختلاف قبلی  یکی از دوستانش را در فاز۸پردیس به قتل رسانده بود در کمتر از ۸ساعت شناسایی ودستگیر شد.

عبدیان در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام و تماس عوامل بیمارستان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر آنکه شخصی از اتباع بیگانه که با ضربات چاقو مجروح شده بود توسط دو نفر به بیمارستان منتقل و پس از ساعاتی جان سپرد، بلافاصله کار آگاهان پلیس آگاهی این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متهم به دلیل اختلاف با مقتول با ضربات چاقو وی را مجروح و متواری شده و در پی آن قاتل در صدد فرار و خروج از کشور بود که با اقدامات پلیسی مخفیگاه قاتل شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس با اشاره به اعترافات صریح متهم توضیح داد: مقتول به مواد مخدر اعتیاد داشته و قاتل و قصد ترک دادن وی از اعتیاد را داشته که در روز حادثه با هم درگیر شده وباضربات چاقو وی را به قتل رسانده است.

عبدیان گفت: آموختن شیوه های مهارت خشم تا حد زیادی می تواند از وقوع حوادث ناگوار این چنینی پیشگیری کند و میزان جرائم را به نحو چشمگیری کاهش بدهد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

           

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.