stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 412023
  • 20 دی 1400 - 14:41
1

استاندار: ایجاد اشتغال از مهمترین برنامه‌های دولت برای استان کرمانشاه است

استاندار: ایجاد اشتغال از مهمترین برنامه‌های دولت برای استان کرمانشاه است
کرمانشاه - استاندار کرمانشاه با اشاره به تاکید فراوان رییس جمهور مبنی بر ایجاد اشتغال در کرمانشاه، گفت: ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهمترین برنامه دولت سیزدهم برای استان کرمانشاه است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار ، «بهمن امیری مقدم» روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه استاندار کرمانشاه با حضور وزیر کشور در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های فراوان زیرساختی توسعه در استان از جمله راه آهن، فرودگاه بین المللی، مرزهای رسمی، بزرگراه راه کربلا از تهران تا مرز و دیگر زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل، شهرک صنعتی، برق، آب، گاز و مخابرات افزود: تبدیل کرمانشاه به قطب توسعه غرب کشور یکی از مهمترین برنامه‌هایم است.

او به فرصت های فراوان توسعه مانند وجود ذخایر نفت و گاز، کشاورزی و دامپروری مناسب، ظرفیت فراوان گردشگری و خدمات شهری و همچنین صنایع در استان اشاره کرد و یادآور شد: به پشتوانه این همه ظرفیت، اعلام می‌کنم مسیر سرمایه گذاری در استان کرمانشاه باز خواهد بود و هر مانعی در این مسیر باشد بدون تعارف باید برطرف شود.

امیری مقدم یکی از مهمترین اقدام‌ها برای توسعه استان را رفع موانع سرمایه گذاری دانست و اظهار کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که سرمایه گذاران به کرمانشاه بیایند زیرا با سرمایه گذاری، اشتغال و توسعه بوجود می‌آید لذا هر کسی مانع سرمایه گذاری در استان شود در دل مردم جای ندارد.

استاندار کرمانشاه همچنین مهمترین سرمایه مسوولان را اعتماد مردم اعلام کرد و گفت: جلب اعتماد عمومی اولین راهبردم برای توسعه استان است.

امیری مقدم از دیگر راهبردهای خود در استان کرمانشاه را تلاش برای حفظ اتحاد و وحدت بین اقوام و مذاهب مختلف دانست و ادامه داد: حفظ وحدت خواسته مقام معظم رهبری است همچنین باید وحدت بین همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها را نیز داشته باشیم و به موضوعات حاشیه نپردازیم، انتقاد سازنده داشته باشیم اما حاشیه ایجاد نکنیم زیرا استان را از مسیر توسعه دور کرده و عقب می‌اندازد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود یادآور شد: مدیران باید انقلابی، متدین، مجرب و همچنین جوان؛ (اعم از مرد و زن) پر تلاش در مسند کارها و امور اجرایی قرار گیرند تا با تعامل بیشتر با یکدیگر کارها را پیش ببریم.

استاندار کرمانشاه داشتن دیدگاه و نگاه عدالت محور به موضوعات، اقشار و سطوح مختلف جامعه را از دیگر راهبردهای خود دانست و تاکید کرد: با برادری، رفاقت، صمیمیت، شایسته سالاری و همکاری متقابل بین مسوولان محلی و ملی باید موانع پیش روی توسعه استان را شناسایی و رفع کنیم.

امیری مقدم همچنین از مدیران و مسوولان استان خواست تمام اعتبارات عمرانی باقی مانده را تا پایان سال جذب کنند و اضافه کرد: اگر نتوانیم اعتبارات را جذب کنیم نمی‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم.

وی مهمترین برنامه کاری خود در استان کرمانشاه را ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری اعلام کرد و گفت: باید تلاش کنیم درآمد سرانه مردم افزایش یابد و آمار شاخص فلاکت استان نیز تغییر کند.

امیری مقدم همچنین توجه به ارتقای صنعت گردشگری، ساماندهی وضعیت مبادلات مرزی، توسعه کشاورزی و دامپروری و همچنین پروژه‌های نفت و گاز در استان را از اولویت‌های کاری خود اعلام کرد.

وی در ادامه توسعه مراکز فنی و حرفه ای برای کاهش نرخ بیکاری را یک برنامه ویژه برشمرد و اظهار داشت: بسیاری از جوانان استان مدرک دانشگاهی دارند ولی منتظر کار اداری و پشت میزنشینی هستند که باید این رویه با گسترش برنامه آموزش فنی و حرفه ای تغییر کند.

توانمندسازی نیروی‌های محلی در مشارکت و پیشرفت، توجه به امر ورزش و همچنین مشارکت دادن زنان که ۵۰ درصد جمعیت استان هستند، از جمله دیگر مواردی بود که امیری مقدم به آنها اشاره کرد.

خبرنگار ما؛ وزیر کشور صبح دوشنبه به منظور شرکت در مراسم معارفه و تکریم استاندار کرمانشاه وارد استان شد.

هیات وزیران در جلسه صبح چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین رییسی، رئیس جمهور، به «بهمن امیری‌مقدم» برای تصدی استانداری کرمانشاه رای اعتماد دادند.

از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی «امیری‌مقدم» می‌توان به دبیری ستاد پشتیبانی جنگ در دوران دفاع مقدس، فرماندهی سپاه پاسداران کنگاور و رییس ستاد سپاه پاسداران استان کرمانشاه، جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی، فرمانده انتظامی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های گیلان و خراسان رضوی و عضویت در شورای فرهنگی استان های کرمانشاه، گیلان و خراسان رضوی اشاره کرد.

«بهمن امیری‌مقدم» از نیروهای با سابقه و با تجربه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و بومی استان کرمانشاه است.

پیش از این «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه بود که در دوم مهرماه سال ۱۳۹۶ در این سمت منصوب شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.