stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 41260
  • 16 فروردین 1399 - 1:25
2

تدابیر بهداشتی و مراقبتی در پادگان‌ها و مراکز آموزش

تدابیر بهداشتی و مراقبتی در پادگان‌ها و مراکز آموزش

معاون بهداد ناجا با بیان اینکه پادگان‌ها و مراکز آموزش، عقبه امنیتی کشور هستند، گفت: تدابیر بهداشتی و مراقبتی در این مراکز با جدیت دنبال می شود و گزارش برنامه‌های پیشگیرانه به صورت مستمر مورد رصد و ارزیابی قرار می‌گیرد.

قلم | qalamna.ir :

سردار محمدرضا حسینی با بیان اینکه پادگانها و مراکز آموزش، عقبه امنیتی ما هستند، اظهار کرد: از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور، اجرای تدابیر بهداشتی و پیشگیرانه در این مراکز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرای طرح بیماریابی فعال در مراکز آموزشی و پادگانها عنوان کرد: کلیه کارکنان پایور و مشمولان در این مراکز روزانه از نظر علائم تب، سرفه، درد عضله و مشکلات تنفسی تحت معاینه و غربالگری قرار می گیرند و در صورت نیاز به بستری به مراکز درمانی ارجاع و در صورت تجویز استراحت، مشمولان دارای علائم مورد نظر در پادگان ها تحت قرنطینه قرار می گیرند.

معاون بهداد ناجا تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده از اداره کل بهداشت معاونت بهداد ناجا، کلیه اماکن مراکز آموزش و پادگان ها به طور روزانه تحت ضد عفونی و گندزدایی قرار می گیرند و آموزش‌های مرتبط با روش های گندزدایی و رعایت اصول بهداشت فردی و بهداشت محیط به کارکنان و مشمولان ارائه می شود.

حسینی با اشاره به این که حفظ سلامت سربازان وظیفه مورد تاکید و توجه ما قرار دارد، تصریح کرد: پادگان‌ها و مراکز آموزش، عقبه امنیتی کشور هستند و تدابیر بهداشتی و مراقبتی در این اماکن با شدت و جدیت دنبال می شود و گزارش برنامه‌های پیشگیرانه در قالب اقدامات مدیریتی، آموزشی، پشتیبانی و درمانی به صورت مستمر مورد رصد و ارزیابی قرار می گیرد.

پایگاه خبری پلیس وی در ادامه به تهیه ده‌ها هزار بسته بهداشتی و مراقبت فردی اشاره کرد و در این باره اظهارکرد: ظرف چند روز گذشته ۳۰ هزار بسته بهداشتی شامل محلول ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک تهیه شده و کار توزیع این بسته‌ها با اولویت مراکز درمانی، آموزشی،  عملیاتی و ستادهای پرجمعیت ناجا آغاز شده است.

حسینی با اشاره به پیش بینی ۷۰۰ هزار بسته بهداشتی، یادآور شد: خانواده‌های کارکنان نیز در هدف توزیع قرار دارند اما با توجه به  گسترش شیوع بیماری کرونا و محدودیت هایی که برای تهیه لوازم بهداشتی و مراقبت فردی به ویژه ماسک در بازار وجود دارد، فرآیند تامین و توزیع این بستهها زمان بر بوده و نیازمند صبر و حوصله است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.