stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 419067
  • 15 بهمن 1400 - 19:41
1
امام جمعه اهواز:

فاصله طبقاتی و بی‌عدالتی در پرداختی‌ها در شان نظام اسلامی

فاصله طبقاتی و بی‌عدالتی در پرداختی‌ها در شان نظام اسلامی
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: فاصله طبقاتی و بی‌عدالتی در پرداختی‌ها در شان و زیبنده نظام اسلامی نیست.
قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر افزود: دولت مردمی سیزدهم و مجلس شورای اسلامی برای کاهش فاصله طبقاتی و همسان سازی پرداختی ها در حال برنامه ریزی هستند و در بودجه سال آینده تلاش شده پرداختی ها به عدالت نزدیک شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه در هشت سال اخیر سفره مردم کوچکتر شده است گفت: دولت با ارائه لوایح به مجلس شورای اسلامی تلاش می کند نواقص گذشته را اصلاح کند.

امام جمعه اهواز در ادامه با بیان اینکه عزم دولت برای خشکاندن ریشه های فساد جدی است ادامه داد: یکی از مظاهر بی‌عدالتی اختلاف عرش تا فرش در پرداختی‌ها است که اصلا” قابل قبول نیست.

وی گفت: برخی از کارگران به سختی حقوق ۲ میلیون تومانی می‌گیرند و از آن طرف دریافتی فرد یا مدیری ده‌ها میلیون تومان است که این رویه نباید ادامه داشته باشد.  

۶۰۰ دستاورد انقلاب اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با گرامیداشت چهل و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و خاطره ورود تاریخی امام به وطن پس از ۱۵سال تبعید و پاسداشت شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی ایران دست کم ۶۰۰دستاورد مهم مادی و معنوی برای ملت ایران داشته است که برشمردن آن دهها جلسه برای تبیین این دستاورها لازم است.

خطیب جمعه اهواز توسعه آموزش ها و دانشگاه‌ها، ترویج معنویت، و استقلال سیاسی را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: “جهاد تبیین” که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند باید در همه جا در باره دستاوردهای انقلاب اسلامی روشنگری شود تا حقایق وارونه جلوه داده نشود.

وی با بیان اینکه ریشه انقلاب اسلامی ما مادی نبود بلکه احیای معنویت و ارزش های متعالی انسانی و الهی بود افزود: البته رفع مشکلات اقتصادی و توانمند سازی کشور در همه ابعاد نیز از اهداف انقلاب اسلامی بوده و هست.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با طرح چهار موضوع که “چرا انقلاب کردیم، چگونگی انقلاب، دستاوردهای انقلاب و آینده انقلاب اسلامی” و ضرورت تبیین آن به نسل جوان ادامه داد: هدف نهایی انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن ناب اسلامی است هرچند هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

بهره گیری از ماه پر خیرو برکت رجب
امام جمعه اهواز در خطبه نخست نماز جمعه با تسلیت سالروز شهادت امام هادی علیه السلام به بیان ابعاد معنوی زیارت جامعه کبیره که منتسب به آن امام عظیم الشان است اشاره کرد و گفت: زیارت جامعه کبیره سرمایه ارزشمند شیعه است که متاسفانه ما قدر آن را نمی دانیم.

حجت‌الاسلام موسوی فرد با اشاره به برخی مضامین زیارت جامعه کبیره به عنوان اثر فاخر و برجسته امام شناسی بیان کرد:در فرازهای این زیارت نامه به سبک زندگی اسلامی نیز اشاره شده که در زندگی ما بسیار راهگشا خواهد بود.

وی همچنین به برکات و فضایل ماه رجب اشاره کرد و گفت: این ماه عظیم، ماه آمرزش، استغفار، راز و نیاز و دعا و خودسازی است و مقدمه ای برای ورود به شهر الله یعنی ماه مبارک رمضان است.

امام جمعه اهواز ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در امور ادامه داد: خانواده اساس و زیربنای سبک زندگی اسلامی، قرآنی و اهل بیت(ع) است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.