stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 420903
  • 21 بهمن 1400 - 21:11
1
نماینده مجلس:

حوزه آب استان کرمانشاه هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان اعتبار دارد

حوزه آب استان کرمانشاه هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان اعتبار دارد
کرمانشاه -قلمنا- نماینده مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه آب استان کرمانشاه هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان اعتبار داریم، گفت: تاکنون فقط ۸۰۰ میلیارد تومان آن تحقق پیدا کرده‌ که این یعنی تلاش بیشتری برای جذب اعتبارات لازم است.
قلم | qalamna.ir :

«مجتبی بخشی‌پور» در مراسم افتتاح طرح آب‌رسانی به بخش حمیل و پنج روستای آن، افزود: در زمینه فاضلاب اسلام‌آبادغرب دچار مشکل هستیم و گرچه طرح تکمیل فاضلاب بسته شده‌ اما کار آن به اتمام نرسیده و بخشی از مردم اسلام‌آباد همچنان با مشکل شبکه فاضلاب مواجه هستند.

نماینده مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل آب شرب مردم اسلام‌آباد گفت: رفع این مشکل با استفاده از اعتبارات اندک شرکت آب منطقه‌ای شدنی نیست و نمی‌توان با این منابع شبکه انتقال آب از سد آزادی به شهر اسلام‌آباد را اجرایی کرد.

بخشی‌پور افزود: برای این کار می‌توان از اعتبارات پتروشیمی اسلام‌آباد غرب استفاده کرد و در قالب یک قرارداد تهاتری اجرای شبکه انتقال آب سد آزادی به اسلام‌آباد را با اعتبارات پتروشیمی و توسط منابع آن‌ها انجام داد و در مقابل آن را به حساب آب مصرفی پتروشیمی در آینده گذاشت.

او درباره سد چناره نیز گفت: سهم صنعت، کشاورزی و شرب ما از این سد صفر است و هیچ سودی از آن به منطقه نمی‌رسد و نصیب استان همسایه می شود در حالی‌که می‌توان با اختصاص بخشی از آب این سد به کشاورزی مردم منطقه، ۸۰۰ صد هکتار از اراضی آن را آبی کرد و طرح های پرورش ماهی راه‌اندازی کرد.

سرمایه گذاری ۴۰۱ میلیارد ریالی برای طرح های آبرسانی اسلام آبادغرب

مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه آبرسانی در شهرستان اسلام آباد غرب با اعتباری بالغ بر ۴۰۱ میلیارد ریال به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور استاندار کرمانشاه، نماینده مردم شهرستانهای اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و تعدادی از مسئولین استان و شهرستان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در این مراسم گفت: با بهره برداری از این پروژه ها اهالی یک شهر و ۶۴ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار و ۲۴ نفر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

«علیرضا کاکاوند» افزود: میزان اعتبار این پروژه ها ۴۰۱ میلیارد ریال می باشد که از محل اعتبارات ملی-استانی هزینه شده است.

او گفت: چهار پروژه قابل افتتاح شهرستان که آبرسانی به یک شهر و ۱۵ روستا است، شامل حفر چهار حلقه چاه عمیق، چهار کیلومتر لوله گذاری و احداث چهار واحد ایستگاه پمپاژ می باشد.

کاکاوند اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی هفت پروژه آبرسانی به ۴۹ روستا شامل حفر ۶ حلقه چاه عمیق، اجرای۳۵ کیلومتر لوله گذاری، احداث هشت باب مخزن ذخیره به ظرفیت ۸۷۰ متر مکعب، ۶ واحد ایستگاه پمپاژ، احداث ۶ باب موتورخانه و ۵۸۰ دستگاه کنتور گذاری است.

اسلام آباد غرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.