stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 420941
  • 21 بهمن 1400 - 21:58
4

افتتاح پست برق ۴۰۰ کیلو ولت پیروزان و خطوط ارتباطی آن

افتتاح پست برق ۴۰۰ کیلو ولت پیروزان و خطوط ارتباطی آن
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: به مناسبت دهه فجر، خطوط ارتباطی و پست برق ۴۰۰ کیلوولت پیروزان افتتاح شد.
قلم | qalamna.ir :

محمود دشت‌بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان امروز (پنج‌شنبه ۲۱ بهمن ماه) در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی همزمان پروژه‌های عمرانی خوزستان که با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه، فرمانده سپاه ولی عصر (عج)، نماینده مجلس و مسئولین استانی به میزبانی این شرکت در محل پست برق پیروزان برگزار شد، بیان کرد: پنج پروژه پست و خط انتقال فوق توزیع پیروزان با ارزش سرمایه‌گذاری بیش از ۴۹۳ میلیارد تومان امروز افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح این شرکت در پست برق پیروزان، بیان کرد: فاز اول پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت پیروزان به ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر، خط دومداره ۱۳۲ کیلوولت پیروزان به رینگ اهواز به به طول ۱۰ کیلومتر مدار، فیبر نوری خط دومداره ۱۳۲ کیلوولت پیروزان به رینگ اهواز به طول ۱۰ کیلومتر مدار، ورود خروج خط ۴۰۰ کیلوولت بقایی_ میلاد در پست پیروزان به طول ۲۶ کیلومتر مدار و فیبر نوری این ورود و خروج، در این مراسم افتتاح می‌شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه این دومین پست انتقال شهرستان کارون است، افزود: این پروژه‌ها باعث تقویت رینگ ۱۳۲ کیلوولت و تکمیل رینگ ۴۰۰ کیلوولت اهواز خواهند شد و یک رینگ ۶ ضلع ۴۰۰ کیلوولت برای شهرستان اهواز با احداث این پست ایجاد می‌شود.

دشت بزرگ تصریح کرد: برای اولین بار در کشور بزرگترین ترانسفورماتور ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت ایران به ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر را ساخت داخل کرده ایم که در این پست بکار رفته است. این ترانس با ظرفیت بالا و مشخصات جدید در مقابل تغییرات اقلیمی مثل دمای بالا (۵۸ درجه سانتیگراد) و پدیده ریزگرد مقام بوده و نقش ویژه‌ای در تامین برق کلانشهر اهواز و پایداری آن خواهد داشت.

وی اضافه کرد: پست و خط ۴۰۰ کیلوولت پیروزان که فاز دوم آن در دست اجرا است، کمک می‌کند تا ظرفیت تامین انرژی در اهواز بطور محسوسی تقویت و بهبود پیدا کند و نقشی ویژه و حیاتی در کاهش بار پست‌های فوق توزیع در کلانشهر اهواز ایفا کند که خروجی نهایی آن، افزایش قدرت مانور و پایداری شبکه برق است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: این شرکت وظیفه تامین و انتقال برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد که معادل ۷ درصد جمعیت و ۵ درصد وسعت کشور است.

او افزود: این شرکت با ظرفیت ۳۲ گیگاولت آمپر در بخش پست‌های برق رتبه دوم را در کشور دارد و دومین شرکت برق منطقه‌ای بزرگ کشور محسوب می‌شود. همچنین در زمینه نصب و راه‌اندازی نیروگاه با ۱۵.۵ گیگاوات رتبه اول را در کشور دارد.

وی تصریح کرد: میزان بارگیری از تاسیسات این شرکت متوسط ۶۷ درصد و در اهواز ۷۲ درصد است که با پروژه‌هایی در دست اجرا در تلاشیم این رقم به ۵۰ درصد کاهش پیدا ‌کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: ۲۹ پروژه فعال در این شرکت را در برنامه داریم که تا تابستان سال آینده به بهره‌برداری برسند و با وارد مدار شدن آنها ۱۵۰۰ مگاوات به ظرفیت شبکه موجود اضافه خواهد شد و تا سال ۱۴۰۴ تعداد ۱۳۲ پروژه را با ظرفیت ۷۸۰۰ مگاوات برنامه‌ریزی کرده‌ایم به سرانجام برسانیم که آمار قابل توجهی در بین شرکت‌های برق منطقه‌ای و اول است.

دشت بزرگ با بیان اینکه بزرگترین کارگاه سازندگی و توسعه برق کشور در خوزستان فعال است و ظرفیت نیروگاه‌های DG استان که قبلا وجود نداشت در دو سال به ۱۰۰ مگاوات رسیده و بزرگترین قرارداد ساخت پست‌های gis را در این استان بسته‌ایم، گفت: پروژه‌های در دست اقدام به ترتیب و تدریج به بهره‌برداری خواهند رسید و در این راه، برای تامین منابع مالی آنها نیازمند کمک مسئولان هستیم.

در پایان این مراسم پست و خطوط پیروزان با حضور استاندار خوزستان و خانواده شهدا افتتاح شد.

گفتنی است، در این مراسم که به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برگزار شده، آیین افتتاح و بهره‌برداری همزمان از ۸۹ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۶۱۳ میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی ۱۴۲ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۱۶۹ میلیارد تومان نیز برگزار شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : کاوش اخبار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.