stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 421040
  • 22 بهمن 1400 - 12:59
0
مدیرکل پست کرمانشاه:

چهار میلیون و ۲۹۰ هزار مرسوله پستی امسال در کرمانشاه جابجا شد

چهار میلیون و ۲۹۰ هزار مرسوله پستی امسال در کرمانشاه جابجا شد
کرمانشاه-قلمنا- مدیرکل پست استان کرمانشاه اعلام کرد که از ابتدای سال تا پایان دی ماه چهار میلیون و ۲۹۰ هزار مرسوله پستی در سطح استان توسط این اداره کل جابجا شده است.
قلم | qalamna.ir :

«حمیدرضا فتاح» با اشاره به اینکه در استان ۲۱۸ واحد پستی شهری و روستائی فعال است، اظهار داشت: این میزان شامل یک میلیون و ۹۲۰ هزار مرسوله صادره و ۲ میلیون ۳۷۰ هزار مرسوله وارده به استان است.

وی افزود: از آمار مرسوله های رد و بدل شده یک میلیون و ۳۲۴ هزار مورد مربوط به بسته ها و امانات می شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل پست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه فروشگاه های اینترنتی سطح استان از ابتدای سال با ۲۰۸ درصد رشد به ۱۴۰ باب رسیده است، اظهار داشت: میزان بسته های ارسالی از طریق فروش اینترنتی در کرمانشاه ۵۳ درصد افزایش یافته است.

فتاح در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: پست هم چنین به منظور کاهش مراجعات مردم و استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت ها و امکانات شبکه پستی اعم از زیر ساخت های فیزیکی و الکترونیکی و شبکه گسترده و مویرگی خود خدمات متعدد نیابتی ادارات و سازمان‌ها رادر اختیار مردم قرار می‌دهد که در سال جاری به طرح نهضت ملی مسکن، طرح سیماد، طرح احراز نشانی متقاضیان و مشارکت در طرح تعویض اسناد به تک برگی اشاره کرد.

وی یکی دیگر از عملکردهای شاخص پست را بهبود خطوط مبادله ای استان دانست و گفت: تغییر خطوط مبادله پست سراسری تهران به کرمانشاه و برقراری خطوط مستقیم با استان‌های همدان و ایلام به منظور تسریع در حمل و توزیع مرسولات پستی بسیار موثر بود.

مدیرکل پست با بیان اینکه به منظور تقویت بخش توزیع نیز از توان بخش خصوصی استفاده شد، گفت: راه اندازی مرکز نوآوری پست برای حمایت از ایده ها و نو آوری‌ها در بخش های مختلف پست و استارت آپ ها با همکاری بخش خصوصی و راه اندازی روستا بازار به منظور حمایت از تولیدات روستائیان، حذف واسطه ها و بالا بردن سطح اشتغال با همکاری اداره تعاون روستائی به عنوان برنامه های اصلی این اداره کل دنبال می شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.