stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 421059
  • 22 بهمن 1400 - 20:20
1

امام جمعه کرمانشاه بر ضرورت تبیین انقلاب اسلامی برای نسل جوان تاکید کرد

امام جمعه کرمانشاه بر ضرورت تبیین انقلاب اسلامی برای نسل جوان تاکید کرد
کرمانشاه- قلمنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، بر ضرورت تبیین انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: ما اگر علل وقوع انقلاب اسلامی را برای جوانان بخوبی تشریح نکنیم به مرور فراموش می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع با تبریک چهل و سومین سالروز انقلاب اسلامی افزود: جهاد تبیین انقلاب و غیرت دینی در شرایط کنونی مانند نماز برای همه آحاد مردم ایران واجب است.

وی با اشاره به سقوط رژیم ۲۵۰۰ ساله نظام شاهنشاهی توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی، گفت: درست است که مشکلاتی در جامعه وجود دارد اما عظمت انقلاب را ببینید.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه باید بدانیم ایران کجا بود و امروز چه هستیم، عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک ابرقدرت در منطقه شناخته می شود.

وی با اشاره به سالگرد فتوای امام خمینی (ره) در باره سلمان رشدی گفت: هیچ کشور اسلامی مانند امام راجع به این فرد صحبت نکرد که برای اعدام آن جایزه تعیین کند، چون به قرآن اهانت کرد و این غیرت اسلامی بنیانگذار انقلاب اسلامی را نشان می دهد.

آیت الله علما، همچنین سالگرد درگذشت آیت الله شیخ فضل الله نوری را یادآور شد و افزود: این روحانی جلیل‌القدر برای یک کلمه پای دار رفت. او موافق مشروطه بود اما دیدگاه او این بود که مشروطه باید مشروعه باشد، به خاطر ابراز این دیدگاه به شهادت رسید.

وی در ادامه به جهاد تبیین توسط حضرت زینب و امام سجاد (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت زینب (س) عاشورا را تا به حال برای ما نگه داشته است. امام سجاد با خطبه‌ها و صحیفه‌اش عاشورا و تاسوعا را برای ما نگه داشته است و به همین دلیل است که امروز ۲۰ میلیون جمعیت در اربعین به زیارت امام حسین (ع) می روند.

در نماز جمعه این هفته به مناسبت چهل و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، میز خدمت جهادی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد و بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه ها دستاوردهای انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.