stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 421339
  • 23 بهمن 1400 - 14:30
0
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کرمانشاه:

الکترونیکی کردن خدمات دولتی از عوامل موثر در رضایت ارباب رجوع است

الکترونیکی کردن خدمات دولتی از عوامل موثر در رضایت ارباب رجوع است
کرمانشاه -قلمنا - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کرمانشاه، با بیان اینکه دولت الکترونیک به دنبال حذف بروکراسی یا دسترسی آسان مردم به خدمات دولتی است، گفت: الکترونیکی کردن خدمات دولتی از عوامل موثر در رضایت ارباب رجوع است.
قلم | qalamna.ir :

«معارف فلاحی» افزود: استقرار دولت الکترونیک از ۱۵ سال پیش به صورت مداوم در دستور کار دولت‌های مختلف بوده و هر دولتی متناسب برنامه‌های تدوینی خود نگاه ویژه ای به مباحث دولت الکترونیک داشته است.

وی با اعلام اینکه استانداری کرمانشاه به عنوان یک دستگاه حاکمیتی مسوول اجرای پیگیری این مهم توسط دستگاه‌های ذیربط است، گفت : استانداری با ارسال ابلاغیه ای به تمام فرمانداری‌ها و ادارات زیر مجموعه خواستار معرفی وظایف دستگاه‌های که قابلیت الکترونیکی شدن را دارند، شده است.

فلاحی، یکی از مهمترین دستاوردهای دولت الکترونیک را عدم نیاز به حضور فیزیکی مردم برای انجام کارها دانست و گفت: کاهش رفت و آمدها و هزینه‌ها، ایجاد شفافیت و جلوگیری از فساد اداری از مهمترین اهداف دولت الکترونیک است.

وی اضافه کرد: یکی از گلوگاه‌های فساد، حضور فیزیکی افراد در ادارات است که با الکترونیکی شدن خدمات می توان جلوی این کار را گرفت.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کرمانشاه عنوان کرد: ما ۴۱۶ خدمت را احصا کرده‌ و همه آنها را در سامانه بارگذاری کرده‌ایم تا افرادی که نیاز به خدمت دارند از آنها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه با الکترونیکی کردن خدمات ادارات، دستگاه‌های اجرایی به هم مرتبط و ارایه خدمات به مردم آسان‌تر می‌شود، گفت: این طرح هنوز کامل نیست و باید روی آن کار کرد تا یک سامانه و بستری قابل اعتماد و اطمینان برای مردم ایجاد کنیم.

فلاحی در پایان افزود: همه فعالیت های دستگاه های اجرایی قابل الکترونیکی کردن نیست اما با این وجود به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

مفهوم دولت الکترونیک، معادل فراهم سازی امکان استفاده سهل و آسان از فناوری اطلاعات به منظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم به مشتری، به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته است.

دولت الکترونیک، شیوه‌ای برای دولت‌ها به منظور استفاده از فناوری جدید می‌باشد که به افراد تسهیلات لازم برای دسترسی مناسب به اطلاعات و خدمات دولتی، اصلاح کیفیت خدمات و ارایه فرصت‌های گسترده‌تر برای مشارکت در فرآیندها و نهادهای مردم سالار را اعطا می‌کند.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.